Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Подкастът въздейства емоционално и носи добавена стойност

Ива Григорова
Снимка: Луиза Лазарова
До преди няколко години голяма част от хората в България не знаеха какво означава подкаст, а аудиторията на този формат беше лесно преброима. Само за няколко месеца обаче, слушането on demand („при поискване“) набра огромна популярност. Позитивите не са тайна за никого – слушаш каквото, когато и както си поискаш, без ограничения във времето и пространството.

Да си припомим откъде идва името подкаст (Podcast) - от iPod (името на популярния музикален плейър на Apple) и broadcast (което означава „предаване“ или „излъчване“). За създател се води журналистът Бен Хамърсли, който в своя статия от началото на 2004 г. се пита как да бъде наречено това ново явление. Първото радиошоу, записано и форматирано като подкаст, започва едва 4-5 месеца по-рано.

Днес подкастът се вписва перфектно в забързания дигитален свят. Подкасти с различна насоченост и съдържание, завладяват аудиторията с палитра от интересни теми. Колкото и подценяван в началото, форматът се доказа като изкуство с висока добавена стойност.

„Аудио съдържанието и подкастите набират скорост и в България. Това е тенденция в чужбина от години. Пандемията, колкото и да не звучи добре, подпомогна този бум на слушането. Слушането на подкасти помага на хората да намерят себе си, да потърсят човек, който споделя тяхната гледна точка и то, докато се занимават с други неща.

Заедно с домашните задължения, всеки има възможност да чуе нещо ново и интересно, например за майчинство, финанси и др. Може да се намери съдържание, което наистина да те обогати, а и да намериш съмишленици“, коментира Ива Григорова, управляващ директор в MSL, Publicis Group Bulgaria.

Силата на звука и аудиото въздействат върху аудиторията безспорно по различен начин, по-интимен от видеото, по-чувствен, по-близък. 
„Чрез слуха, хората възприемат информацията емоционално. Това е важно в бранд комуникациите. Гласът зад подкаста задава атмосферата, тона, създава публиката.

Аудитото е дълъг формат и можеш да разкажеш цялата история, дългосрочно да повлияеш върху хората. Аудиторията е лоялна, тя се връща да слуша, сваля епизодите, връща любимите си моменти. Лоялността работи за нас дългосрочно, помага за създаване на имидж.

Подкаст съдържанието се разпространява и между приятели. Връзката с аудиторията е плюсът на аудиото, подкастът е позитивен за родителите например, докато вършат ежедневните си дейности“, казва още Ива Григорова.

Освен за забавление, подкастът може да се използва и за ефективна бранд и маркетингова комуникация.

„Подкаст съдържанието за брандовете трябва да е част от цялостната комуникационна стратегия на комапнията. Така се работи дългосрочно върху имиджа. Посланията трябва да са правилно поднесени в подкаст, който е близък за тяхната аудитория, да отговаря на ценностите им.

Необходимо е да се направи диалог, трябва да присъства експерт. Има компани, които правят подкаст съдържание за служителите си, защото по този начин работещите се ангажират с индустрията и работата. Има различни рекламни формати, които прекъсват съдържанието, те могат да бъдат превъртяни. За да е по-въздействащо, рекламата трябва да е част от разговора и от бранд посланията”, добави Ива Григорова

Чуйте подробности в разговора на Катя Василева с Ива Григорова.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
пл.Журналист - паметникът на журналиста и писател Георги Марков

Журналисти за Лозенец

Какво по-знаково място за поредното изнесено студио на Радио София от съседния му площад Журналист? Средоточие на проблемите на Лозенец, които не са много по-различни от тези на цяла София. Какво искат жителите му, които, от една страна, правят мястото, но от друга, са принудени да понасят наложените промени, не винаги за добро. Кратка телефонна анкета на..

публикувано на 13.06.21 в 10:26
Входът към музея на Вапцаров в София

Домът на огняро-интелигента

"Ако на калкана на къщата с лице към НДК има негов стих, много повече хора ще дойдат в музея, който е сред най-съвременните за българската литература. Може с модерен градски арт да се направи. Намерили сме аржентински артист, който да дойде и да го изрисува." - започва уредника на музея Катя Зографова: "Малко знаем за работата на Вапцаров и като..

публикувано на 12.06.21 в 16:00
София прайд

Да бъдеш силен, да бъдеш себе си

Владислав Петков, юрист, антрополог, защитник на човешките права и представител на ЛГБТИ общността. Говорим за това колко е важно да бъдеш силен, за да бъдеш себе си и за София прайд 2021 г. Какво да се очаква на сцената на София Прайд - в разговора му с Елена Пъневска. "Избрах антропологията малко на рулетка, но не съжалявам за това. Преди това не..

публикувано на 12.06.21 в 15:00
Елин Пелин

Похожденията на Пелинко

Пет години напусто Елин Пелин ухажва студентка Писателят водел ломската си изгора в кафене „Принцеса” на ъгъла на „Раковска”и „Славейков” Бохемът Елин Пелин (псевдоним на Димитър Иванов Стоянов) през целия си живот ухажва млади и красиви момичета и заради веселия си нрав и умелите жестове, често среща взаимност. Но при късното си влюбване в..

публикувано на 12.06.21 в 14:05

Българите обичат да помагат

Турнир с кауза по видео игри с водещ Китодар Тодоров набира средства за 105 деца, част от инициативата ParaKids. Първият по рода си благотворителен гейм турнир по GeoGuessr “О, братко, къде съм?” ще се излъчва на живо във Facebook страницата на Kito Gaming от 14 до 24 юни от 20:00.  Tой цели да осигури необходимите средства и оборудване за поне..

публикувано на 12.06.21 в 11:43

Почистването като предизвикателство

"Ние сме студенти, 7 човека общо, всеки със своите умения допринесе за създаване на "Природен". Така започват представянето на приложението си Мила Байлова и Велияна Георгиева. Младите хора все по-категорично заявяват, че опазването на околната среда е основен приоритет за тях. Доказателство за това е стартиралия преди месец проект „Природен“,..

публикувано на 12.06.21 в 10:54

Да изразяваме себе си чрез музика

Дръм и Бас фестивал на 18ти и 19ти юни - Гара Басс – откъсване от градската действителност с едно влаково пътешествие през красотата на Искърското дефиле до Гара Балкан (между Лакатник и Бов) или по-позната като Balkan Station. Идеята на фестивала е да развива електронната сцена и култура у нас, докато съчетава различни видове изкуства и изяви...

публикувано на 12.06.21 в 10:41