Въпреки правилата, въпреки информацията от ресурсния център, малко са детските и учебните заведения, които имат готовност да работят с деца, които са със специални образователни потребности (СОП). Или нямат желание, или нямат възможността, сподели пред Радио София майка на дете със СОП.
Обучението на децата със специални образователни потребности не би следвало да се подчинява на много различни правила от тези на останалите деца, обясни в радиоефира Калоян Дамянов, директор на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София. В страната това се случва по два начина: 1. като кандидатстват наред с всички останали и след това се вземат необходимите мерки при обучението им; 2. предварително се прави оценка и при класирането се дават допълнителни точки на такова дете със СОП. В клас могат де бъдат приети до 3 такива деца.
На практика такова дете трябва да може да бъде прието във всяко едно училище, подчерта Дамянов. Препятствие продължава да бъдат предразсъдъците сред учителското съсловие (а и сред родителите), особено когато става дума за дете с по-сложно и предизвикателно поведение. За работа с такъв ученик наистина има нужда от повече ресурс и възможности.
Съответното дете има право на ресурсен учител, психолог, логопед, педагогически помощник. Уроците трябва да са адаптирани. Има помагала. Начинът на преподаване трябва да е съобразен.
В София децата със СОП са над 5000. За всяко се подготвя индивидуален план. Почти няма заведение, което да не е посещавано от такива подрастващи. По-труден е приемът в училища, където вече учат около 30 момчета и момичета със СОП и се получава пренасищане.
По отношение на приобщаващите програми България е напълно съизмерима с другите европейски страни, допълни Калоян Дамянов.
С него разговаря Елена Пъневска.
Кметът на София го нарече "атентат срещу града" смяната на шефа на столичното метро и посочи, че го е срам защото директорът на Столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев не заслужава да бъде отстранен от поста по този начин, тай като е работил за развитието на града. Ще бъдат сменени шест ръководители на общински дружества. Те ще бъдат..
Google Maps с иновации, които ще променят изцяло потребителското преживяване на милиони по света - интервю с Георги Караманев от платформата "Дигитални истории". По думите му постепенно идва време да се интегрират възможностите на изкуствения интелект. "Много нови възможности дава Google Maps, те го правят тихичко и не толкова шумно..
Текущата 2024 година може да се превърне в най-горещата в историята на метеорологичните записи. От юни 2023 година насам всеки месец е бил най-горещият на планетата в сравнение със съответния месец през предходните години. Това се посочва в месечния бюлетин на програмата на Европейския съюз за наблюдение и мониторинг на Земята „Коперник “...
Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество направи коментар на изминалите избори във Франция. Защо те са важни за цяла Европа? "Макрон насочи тези избори с един аргумент, който почива донякъде във френската избирателна система. Той действително загуби изборите за европейски парламент, фронтът на Льо Пен беше на първо място, само че..
От началото на 2024 г. заловените кучета по софийските улици са над 800. Повече от половината от тях са кастрирани, обезпаразитени и върнати на място в квартала, където са намерени. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Димитров, директор на "Екоравновесие" . Той апелира хората вместо да търсят куче по обява, да разгледат сайта на..
Въпреки, че изминаха повече от две седмици след решението на съда и писмо на СДВР до Столичната община, относно въведената реорганизация на движение и паркиране по бул. "Патриарх Евтимий" , "Фритьоф Нансен" и "Витоша" и "Скобелев", хората, които протестираха многократно, са леко обнадеждени. "Има някаква чуваемост от Столичната община и ще..
Платформата на спирката на бул. "Патриарх Евтимий" до "Витошка" създава опасност, защото тя е част от велоалеята, но хората, които чакат тролей я смятат за своя. Колоездачите слизат от платформата и я за обикалят, а това създава се рискова ситуация, коментира пред БНР-Радио София Ангел Попов , експерт от Европейския център за транспортни..