В София съществуват повече от 20 км изоставена жп инфраструктура, включително принадлежащи пространства, сгради и бивши гари. Те обаче могат да имат много по-пълноценен живот, да функционират в полза на града и жителите му.
В това са убедени архитекти и съмишленици, обединени в проекта „Зелена линия София”. Двама от експертите гостуваха в Радио София и обясниха какви идеи имат и предлагат за българската столица.
Примери за добри решения при изоставени пространства могат да се намерят в Париж, Ню Йорк, Тел Авив, Цюрих, Чунчон (Корея), Копенхаген, Вупертал, (Германия) и други, разказа арх. Светослав Александров - съосновател на „Зелена линия София“ (заедно с арх. Християна Василева). Във Вупертал например, където той учи, жп релсово трасе се е превърнало в линеен парк – 23 км, гари са се превърнали в театри, организират се спортни и други събития, има пространства за изложби.
„Стана една голяма сцена, активизира се културният и социалният живот“, отбеляза арх. Александров. Живеейки близо до Западния парк, той веднага си е представил, че нещо подобно може да се изгради и в София. След популяризиране на проекта са се появили добри отзиви и инициаторите се надяват на реализация.
Общият софийски зелен ринг, който може да стане екологичен, свързан, вело и пешеходен пояс в града, е 33 км, допълни ландшафтен арх. София Стоянова.
Рингът може да свързва хората, кварталите, зелената система, различни спортни, културни и образователни обекти.
Снимка: greenlinesofia.com
Специалистите са изчислили, че бъдещият ринг е добре да бъде широк 5 метра, за да може да има място и за велосипедисти, и за пешеходци. Където е възможно, ще има детски площадки, места за сядане, паркови разширения на ринга.
Проектът през юли т.г. вече е бил представен и дискутиран в район „Слатина“. Става дума за първата отсечка – от гара „Пионер“ до моста „Шипченски проход“.
„Хората не се притесняват, че така ще им бъдат отнети места за паркиране. Искат да се осъществи проекта, но го искат бързо, веднага. Искат да го пробват, да го ползват“, разказа ландш. арх. Стоянова.
По думите ѝ спънките се в процедурите между различните институции.
„В момента правим предпроектно проучване с колеги от „Софияплан“. То трябва да бъде одобрено от общинския съвет, а след това да се уредят терените, собственост на НКЖИ“, уточни арх. Александров.
Обществото ще спечели от този проект, но за реализирането му е нужна политическа воля. Ако това стане, ще има за какво да се гордеем пред цяла Европа, смятат архитектите инициатори на „Зелена линия София“.
Чуйте разговора на Елена Пъневска с арх. Светослав Александров и ландш. арх. София Стоянова.
В сутрешните часове в низините, котловините и протежението на р. Дунав ще има мъгла и намалена видимост с ниска облачност. Около обяд видимостта ще се подобри, облачността ще се разкъсва и намалява. Минималните температури ще са между минус 4° и 1°, за София – около минус 3°, максималните - между 7° и 12°, за София - около 7°, съобщават от Националния..
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъждаха някои злободневни теми и припомниха близкото минало: коментар за президента Румен Радев и политиката, която води вече 9 години; до каква степен сме се развили като гражданско общество; за корупцията и за предприемачеството в България; войната в..
Искане за оставка на директора на дирекция „Управление и анализ на трафика“ в Столичната община поискаха от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ (Спаси София) в Столичния общински съвет. Димитър Петров, който заема длъжността 12 г., трябва да бъде отстранен, заради сключени неизгодни договори за пътни маркировки, светофари и..
През миналата година беше подготвяна промяна в наредбата за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. В момента, за да израсте в кариерата учител или възпитател, трябва да отговаря на няколко изисквания като стаж, професионална квалификационна степен и др., но и да е преминал атестиране в..
От тази година се налага редуциране с три пъти на ползвателите по Програма за патронажна грижа в община Костинброд . Намалението се случва, заради свития бюджет по програмата „Грижа в дома“, която се финансира чрез Министерството на труда и социалната политика. Така Костинброд е поредната българска община, която променя рамката, в която съществува..
Защо се случват лавини? Къде и кога най-често падат? Какво можем да правим, за да ограничим риска от лавинни инциденти? Какви базови спасителни техники за откриване на пострадал при инцидент трябва да усвоим, за да сме по-спокойни при разходка по снежните планински склонове?. Тези и други въпроси е добре не само да си зададем, но и да..
Новата постановка "Билет до Америка" на режисьора Ивайло Христов по идея на Мартин Макариев и Луиза Григорова-Макариев и текст на Биляна Тодорова ще се играе отново на 30 януари, след което тръгва към зрителите от страната. Турнето им започва през февруари и се планира да завърши в Берлин. В главните роли на стендъп комика Емил Гатев и на..