Един по-романтичен поглед, с акцент върху уюта и топлината която носят обикновените неща – за горещите нощи върху покрива на нейния дом, където е мечтала и усещала първите трепети на любовта, за аромата на топъл хумус и семейните закуски, както и какво я е вдъхновило да напише „За моята майка Сирия“.
Даян е посещавала Сирия като дете, по време на летните почивки. Дори уточни,че още преди да се роди, когато е била в корема на майка си, се е случило първото й пътуване до Сирия, а след това семейството традиционно е прекарвало летата в Сирия.
„Беше много интересно, като два различни свята – семейството ми тук от страна на майка ми и в Сирия, това на баща ми, бяха наистина като два различни свята.Сред много роднини и много различна атмосфера и различен живот, за мен започна едно приказно детство, през тези години, през които пътувахме с моето семейство“, разказва писателката.
Ако трябва да опишеш аромата и вкуса на Сирия, какви ще са те?
„Бих описала ароматът на горещината, макар че тя няма точен аромат. Моите спомени за Сирия са летни, горещината на парещото слънце, бих я свързала и с по-пикантни храни и със мириса на хубаво арабско кафе.“
Даян Шаер разказа още, че Сирия преди войната е била едно много спокойно място за живеене, до такава степен, че дори не са заключвали портата, когато са си лягали вечер.
Тя изрази своя оптимизъм, че макар и да е променено лицето на Сирия, дори ив тези толкова трудни дни за държавата, народът не се отказва и продължава да се бори да върне нейната красота. „Хората строят наново точно такива места и забележителности които са загубили, за да може да не се заличи нейния дух“, посочи още писателката.
Чуйте цялото интервю на Елмира Джома с Даян Шаер, за да разберете за прекрасните трепети и безгрижни дни, които е изживяла тя в онези мирни години как е създала проекта "Моята майка Сирия".
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..