Владимир Новков, личностен и спортен психолог. Сертифициран в изграждането на ДНК-базирани тренировъчни режими:
"Всеки човек е протагонист в собствената си история. Избрах своя път в психологията още от гимназията, потомствен психолог съм. Приносът ми към "семейната" психология е в аналитичната и приложната сфера. Фасилитатор съм на вътрешния диалог на хората. Той понякога е изпълнен с противоречия и фрустрации, които пречат.
Най-важното е човек да установи откъде тръгва, какви са специфичните му характеристики. Това може да се случи и след кръвни и генетични изследвания - да види потенциала, който му е присъщ и така да пропускне периода на проба и грешка. Лутането може да попречи на мотивацията.
Така се изгражда максимално персонализиран режим. Спортът и животът са изключително свързани. Маратонът е голямо постижение, но пътят към него е много важен, това са много седмици на подготовка и те са житейска метафора.
Физическото и психологическото също са толкова свързани, че ако се откажем от едното, ще е много по-трудно. Редовната физическа активност има директен ефект, но и хроничен ефект. Колкото повече свикваме с физическата активност, толкова по-добре за психиката. Движещият се човек е по-щастлив от недвижещия се.
Адаптирането е по-трудно при спиране на активността, както бе по време на първата карантина. Психологическата цена на пандемията е следствие от физическата намалена активност.
ДНК-базираните тренировъчни режими сега може да са нови, но гените разкриват потенциала ни и има връзка между тях и определени характеристики в спорта.
Гените, свързани с мотивацията имат и своите биохимични маркери. Хората не сме толкова различни. Почти всеки иска бързо достигане на резултати. Но това е по-скоро маратон, а не спринт. Деля хората на външно и вътрешно мотивирани. Когато става въпрос за спорт, пътят или ще е кратък, или устойчив. Най-важното качество е постоянството. Волята е по-устойчива от мотивацията."
Кметът на София го нарече "атентат срещу града" смяната на шефа на столичното метро и посочи, че го е срам защото директорът на Столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев не заслужава да бъде отстранен от поста по този начин, тай като е работил за развитието на града. Ще бъдат сменени шест ръководители на общински дружества. Те ще бъдат..
Google Maps с иновации, които ще променят изцяло потребителското преживяване на милиони по света - интервю с Георги Караманев от платформата "Дигитални истории". По думите му постепенно идва време да се интегрират възможностите на изкуствения интелект. "Много нови възможности дава Google Maps, те го правят тихичко и не толкова шумно..
Текущата 2024 година може да се превърне в най-горещата в историята на метеорологичните записи. От юни 2023 година насам всеки месец е бил най-горещият на планетата в сравнение със съответния месец през предходните години. Това се посочва в месечния бюлетин на програмата на Европейския съюз за наблюдение и мониторинг на Земята „Коперник “...
Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество направи коментар на изминалите избори във Франция. Защо те са важни за цяла Европа? "Макрон насочи тези избори с един аргумент, който почива донякъде във френската избирателна система. Той действително загуби изборите за европейски парламент, фронтът на Льо Пен беше на първо място, само че..
От началото на 2024 г. заловените кучета по софийските улици са над 800. Повече от половината от тях са кастрирани, обезпаразитени и върнати на място в квартала, където са намерени. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Димитров, директор на "Екоравновесие" . Той апелира хората вместо да търсят куче по обява, да разгледат сайта на..
Въпреки, че изминаха повече от две седмици след решението на съда и писмо на СДВР до Столичната община, относно въведената реорганизация на движение и паркиране по бул. "Патриарх Евтимий" , "Фритьоф Нансен" и "Витоша" и "Скобелев", хората, които протестираха многократно, са леко обнадеждени. "Има някаква чуваемост от Столичната община и ще..
Платформата на спирката на бул. "Патриарх Евтимий" до "Витошка" създава опасност, защото тя е част от велоалеята, но хората, които чакат тролей я смятат за своя. Колоездачите слизат от платформата и я за обикалят, а това създава се рискова ситуация, коментира пред БНР-Радио София Ангел Попов , експерт от Европейския център за транспортни..