Питейната вода в София се нарежда в челните места на Европа по качеството. Тя се отличава с неутрално pH, около 7.2, заради високопланинския си произход главно от снеготопене. Водата е мека и без характерен вкус и мирис, напълно подходяща за ежедневна употреба от всички възрасти. С тези свои характеристики питейната вода в София се счита за най-подходяща за междуклетъчната обмяна в човешкото тяло, за обменните процеси в него.
Въпреки неоспоримите качества и контрол на чешмяната вода в София, все още съществува мнението, че питейната вода е негодна или че заведенията не са подходящо място да се поръча чешмяна вода. С кампанията „Вода без опаковка“, дружеството се опитва да разшири информираността за качеството на водата в града, но и да насърчи ограничаването на употребата на пластмаса.
За да улесни и клиентите, и заведенията, има изработен стикер, който може да се постави на избрано от заведението място. Той означава, че в този обект се предлага чешмяна вода. Самият стикер пък носи официална информация за качеството на водата. Така столичният ВиК оператор се надява, че с течение на времето, клиентите по-смело ще поръчват чешмяна вода в заведенията, обозначени със стикера, а тези заведения ще стават все повече.
От дигитална карта вече можем да се информираме кои заведения предлагат чешмяна вода.
Целта на инициативата е да напомни на всички да се хидратират добре през лятото, да повиши доверието в чешмяната вода, да разруши мита, че водата от чешмата е само избор за неплатежоспособни клиенти и не на последно място – да намали поне с малко ежедневната употреба на пластмаса, като в същото време по никакъв начин да не се намесва в търговските практики на заведенията.
Питейната вода в София идва от Рила планина – язовирите "Искър" и "Бели Искър". Само за 2021 г. лабораторията на "Софийска вода" е взела над 9000 проби от целия ѝ път до крайния клиент, върху които е направила над 150 000 анализа. Тя отговаря напълно и дори надхвърля държавните нормативни изисквания за качество на питейната вода.
Страната ни е на шесто място е света по прекарано време в Тик Ток. С какво тази сравнително млада социална мрежа ангажира толкова голяма част от време ни, как работи нейния алгоритъм, какъв отпечатък постига върху обществото ни и как ще изглеждат бъдещите социални мрежи разказва в “Ритъмът на столицата” Етиен Янев, експерт по дигитален маркетинг с над 12..
Инициатива „Граждански бюджет за ученици“ на фондация „Малките стъпки“ има за цел учениците да получат възможност да управляват бюджет, който да подкрепя техните идеи, като така се приобщават към демократичните процеси още от ранна възраст. Идеята идва през международна мрежа, която се ръководи от организацията People Power, която разработва тази..
Рекордно кратко и рекордно дълго заседание на Столичния общински съвет, блокиране на работата на общинските съветници, заради избирането на ръководство 3 месеца и почти непрестанни спорове - това съпътства работата на местния парламент през тази година. Настоящият мандат започна трудно, а сякаш не идеологическите възгледи, а личните неразбирателства..
Оценките на българите за изминалата година в личен план вече трайно и рязко се отличават от тези за ситуацията в страната и света. 22% от анкетираните заявяват, че годината е била по-добра за тях и семействата им, срещу 24% - по-лоша. Мнозинството, 54% не намират промяна с предишната. Въпреки всички превратности на изминалите 12 месеца тези оценки са с..
Контактният център на Столичната община за подаване на неспешни сигнали в градската среда на София, писма, предложения, запитвания, жалби и заявления за достъп до обществена информация и в празничните дни не спира да получава информация от граждани за забелязани нередности. Днешните сигнали са подадени от различни квартали на София и са..
Коледен концерт за децата, които се лекуват в ИСУЛ и медиците, които са на работа по време на празниците, подготвиха деца от училища в София и страната. Инициативата започва преди 4 години, от 4 б клас на Националното музикално училище "Любомир Пипков“, а тази година се включват цели 4 училища. Зорница Стойкова е майка на едно от децата от..
Двадесет и второто издание на „Българската Коледа“ под патронажа на Президента на Република България продължава. Над 2 890 000 лева достигна набраната сума след края на благотворителния спектакъл, който се състоя в Народния театър „Иван Вазов“. Тази година кампанията е в подкрепа на децата с тежки хронични заболявания и състояния. От началото на..