По думите на Ганев, целта на проекта е социалната политика в страната да постига по-голям резултат, а това, което липсва е да може се види какво би могло да се промени в самите политики, така че да има реална промяна в показателите на бедност.
"Бюджетът на Министерство на труда и социалната политика е около 3 млрд. лв. и този бюджет не постига сериозно намаление на бедността и неравенството. За разлика от социалното подпомагане, което наблюдаваме в Европа, което е много по-ефективно. Не че е по-голямо, а просто даването на определен ресурс там дава по-голям резултат, тъй като ресурсът е насочен към най-бедните, а у нас много често се разпилява ресурса по твърде голям брой цели, които се следват - и градски, и семейни, и какви ли още не", коментира Ганев.
По думите му, данните са относителни и не показват драматична промяна, макар такава да е имала сред хората, които са изгубили работата си през първите няколко седмици от пандемията, но хората, които са в най-голям риск от бедност (20%) и хората, при които трудовата мобилност отсъства (10%) са имали проблеми и преди самата пандемия. Той допълни, че едва 10% от бюджета се отделя за класическо социално подпомагане.
Ганев поясни, че социалните услуги са над 10 типа и са ресурс в рамките на около 1 милиард лв., който се предоставя в натура, и добави:
"Всички тези разпокъсани услуги, които се предоставят от общините се финансират по 4 начина: през бюджета, второ - като делегирана дейност, трето - като местен бюджет през общината и четвърто - като европейски проекти".
Ганев посочи, че всичко това трябва по някакъв начин да се обедини като общ вход в системата, да има общо звено между общините и териториалните дирекции за социално подпомагане, където всеки човек да може да има оценка за неговите потребности.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Голяма част от автомобилите по софийските пътища са амортизирани или са с технически проблеми. Не са малко и шофьорите, които правят компромис по отношение на състоянието на гумите на автомобила, който управляват. Над 70% от колите, които се движат по пътищата у нас са над 15-годишни. Годишният технически преглед не е достатъчен, за да сме..
Днес вятърът ще се ориентира от северозапад, в Източна България от североизток, ще се усили и с него ще нахлува студен въздух. Облачността над почти цялата страна ще се увеличи и на места ще започнат превалявания от дъжд, който с понижението на температурите, вечерта и през нощта срещу вторник във високите полета, Предбалкана и североизточните райони ще..
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...