Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

От Столична община представиха успешни решения за справяне с трафика

Центърът на София обичайно е задръстен от автомобили.
Снимка: БГНЕС

Как да паркираме по-бързо в тесните улици на столицата и какви са решенията за по-добро управление на автомобилния поток? По темата пред Радио София говори Димитър Петров от Дирекция "Управление и анализ на трафика" към Столична община. Той сподели, че заради липсата на светофарни уредби, както например по бул. "Цариградско шосе" се затруднява трафика при възникването на инциденти.

По думите му, един от апелите на Столична община е от Пътна полиция да увеличат екипите на терен в пиковите часове. Петров поясни, че от 2017 до 2019 г. има стабилно увеличение на трафика, но от септември 2022 г. данните за транспортните натоварвания показват стойности близки до тези през 2019 г.

Относно функциониращите "зелени вълни", Петров отбеляза, че левите завои са конфликтни маневри и на местата където има т. нар. "транзитни булеварди" е добре тези завои да бъдат забранени.

"Предварителните данни, които събираме са за доста голямо подобрение на движението на автомобилите по бул. "Константин Величков". Преди тази промяна задръстването винаги достигаше километрични стойности. В момента това не е така и времето за преминаване през булеварда е намаляло поне два пъти. Доста е подобрено и времето за преминаване в сутрешните пикови часове в посока от кв. "Люлин" към центъра, но това в момента не се забелязва чак толкова много, поради течащите ремонтни дейности в тунела", коментира Петров.

За проблемите с паркирането, той сподели:

"При уличното паркиране има някои предизвикателства. В централната част на града трябва да се паркира само когато е за извършване на административни нужди и това бива стимулирано чрез цента на зоните, както е по цял свят. Относно ежедневното паркиране на хората, най-добрата мярка, която от години поетапно се прилага в града е еднопосочността в кварталите. То дава изключителна възможност за увеличаване на паркоместата и едновременно за регулиране на трафика".

За изграждането на транспортна мрежа около новостроящите се квартали, Петров поясни, че:

"Самото развитие на уличната мрежа и бъдещите характеристики се залагат на градоустройствено ниво чрез приемането на устройствените планове в Направление "Архитектура и градоустройство". Те винаги минават през обществени обсъждания и множество експертни съвети, така че да може да се гарантира както развитието като застрояване на дадена зона, така и транспортното обезпечаване".

Той добави, че по инициатива на главния архитект всеки един по-голям обект трябва първо да докаже своето транспортно обслужване, след което получава съответните документи за строеж.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Терзиев: Няма опасност от обгазяване на София заради пожара в гр. Елин Пелин

6 екипа от Дирекция „Аварийна помощ и превенция“ на Столичната община са помагали през изминалата нощ в района на инцидента в Елин Пелин. Изпратен е включително и дрон с термокамера, който е насочвал службите за овладяване на ситуацията. Това заяви в началото на продължаващото и през днешния ден заседание на Столичния общински съвет кметът на София Васил..

публикувано на 26.07.24 в 11:06

Хеликоптер на ВВС облита района на инцидента в Елин Пелин

Малко преди 9 ч. хеликоптер на Военновъздушните сили започна облитане на района на инцидента в Елин Пелин. Така наречените бронирани военни машини "котки" също влизат в периметъра, вероятно за да направят пореден опит да огледат ситуацията. Министърът на вътрешните работи Калин Стоянов заяви намясто, че екипите все още не могат да влязат в района...

публикувано на 26.07.24 в 10:16

Каква е разликата между инфлуенсър, журналист и пропагандатор

С младия актьор, ютюбър, влогър и граждански активен лъв Стефан Попов-Чефо не ви срещаме за пръв път. Той е на 30 и се изявява по най-различни обществено значими, културно-политически теми, за да приобщава най-различни хора към идеи, ценности, послания. Признава, че в началото – преди около 5 години, когато той самият е на 25, в канала..

публикувано на 26.07.24 в 09:53

Стефан Виет – за предизвикателството да се придвижваш в София с инвалидна количка

Голяма част от инфраструктурата в София не е достъпна за хора с двигателни проблеми и придвижването е предизвикателство, сподели пред Радио София студентът Стефан Виет. Той страда от Остеогенезис инперфекта, по познато като “стъклени кости”. "Има трудности, които по свой собствен начин можеш да ги преодолееш, с помощ, разбира се. За да изляза..

публикувано на 25.07.24 в 18:16
Снимката е илюстративна

Спорове в СОС заради оборудването и обзавеждането на детски градини в район "Изгрев"

Оборудването и обзавеждането за няколко нови и разширения на съществуващи детски градини в район „Изгрев“ предизвика спорове между общинските съветници от коалиция „ГЕРБ-СДС“ и „Продължаваме промяната-Демократична България“ (Спаси София). Несъгласието се породи от количествено-стойностните сметки, с които районният кмет д-р Делян Георгиев оправдава..

публикувано на 25.07.24 в 17:14

Делегати от над 130 държави ще обсъждат в София иновациите в подкрепа на климата

На 1 август 2024 г., Стопанският факултет и Националният център за полярни изследвания към Софийския университет „Св. Климент Охридски“ организират научна конференция „Наука и иновации в подкрепа на климата, устойчивостта и гражданите - от местни към национални и глобални перспективи и научени уроци за по-добри политики, практики и за по-добро..

публикувано на 25.07.24 в 16:27
Вили Лилков

Предлагат до 35% от капитала на шест столични общински дружества да бъдат търгувани на фондовата борса

До 35% от капитала на "Топлофикация София" ЕАД, "Център за градска мобилност" ЕАД, "Столичен автотранспорт" ЕАД, "Столичен електротранспорт" ЕАД, "Метрополитен" ЕАД и "Софинвест" ЕАД да бъдат търгувани на фондовата борса. Такова предложение отправят от групата на “Синя София“ в Столичния общински съвет.  Според общинския съветник Вили Лилков така..

публикувано на 25.07.24 в 15:43