Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

От Столична община представиха успешни решения за справяне с трафика

Центърът на София обичайно е задръстен от автомобили.
Снимка: БГНЕС

Как да паркираме по-бързо в тесните улици на столицата и какви са решенията за по-добро управление на автомобилния поток? По темата пред Радио София говори Димитър Петров от Дирекция "Управление и анализ на трафика" към Столична община. Той сподели, че заради липсата на светофарни уредби, както например по бул. "Цариградско шосе" се затруднява трафика при възникването на инциденти.

По думите му, един от апелите на Столична община е от Пътна полиция да увеличат екипите на терен в пиковите часове. Петров поясни, че от 2017 до 2019 г. има стабилно увеличение на трафика, но от септември 2022 г. данните за транспортните натоварвания показват стойности близки до тези през 2019 г.

Относно функциониращите "зелени вълни", Петров отбеляза, че левите завои са конфликтни маневри и на местата където има т. нар. "транзитни булеварди" е добре тези завои да бъдат забранени.

"Предварителните данни, които събираме са за доста голямо подобрение на движението на автомобилите по бул. "Константин Величков". Преди тази промяна задръстването винаги достигаше километрични стойности. В момента това не е така и времето за преминаване през булеварда е намаляло поне два пъти. Доста е подобрено и времето за преминаване в сутрешните пикови часове в посока от кв. "Люлин" към центъра, но това в момента не се забелязва чак толкова много, поради течащите ремонтни дейности в тунела", коментира Петров.

За проблемите с паркирането, той сподели:

"При уличното паркиране има някои предизвикателства. В централната част на града трябва да се паркира само когато е за извършване на административни нужди и това бива стимулирано чрез цента на зоните, както е по цял свят. Относно ежедневното паркиране на хората, най-добрата мярка, която от години поетапно се прилага в града е еднопосочността в кварталите. То дава изключителна възможност за увеличаване на паркоместата и едновременно за регулиране на трафика".

За изграждането на транспортна мрежа около новостроящите се квартали, Петров поясни, че:

"Самото развитие на уличната мрежа и бъдещите характеристики се залагат на градоустройствено ниво чрез приемането на устройствените планове в Направление "Архитектура и градоустройство". Те винаги минават през обществени обсъждания и множество експертни съвети, така че да може да се гарантира както развитието като застрояване на дадена зона, така и транспортното обезпечаване".

Той добави, че по инициатива на главния архитект всеки един по-голям обект трябва първо да докаже своето транспортно обслужване, след което получава съответните документи за строеж.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
43-о ОУ

Тук се реализират мечти

Сергей Богачев е почетен директор на вече 110-годишното 43-о ОУ: "В нашето училище кипи пулса на живота на младия човек. Във всяка класна стая се използват всички електронни ресурси. Но при нас не всичко е само учене. Имаме сериозни постижения на талантите, включително и в спортното поприще. Учениците са конкурентноспособни, всички продължават в..

публикувано на 26.11.22 в 16:00
Христо Русев

Опитът и контактите са най-ценни

Фотожурналистът Христо Русев и неговите проекти гостува oтново в рубриката "Младите легенди": "Миналата година ме поканиха в САЩ по тема отразяване на КОВИД-криза - 65 журналисти от цял свят. Имахме работа с ученици във вестници с редактори и фотографи. Опитът и контактите ми бяха най-ценни. Имахме среща с вице-президента на Нешънъл джиографик. За..

публикувано на 26.11.22 в 15:00
С Искра Хаджиева

Адресите на любовта - Георги Черкелов

Георги Черкелов преживява три брака, безброй любови и голяма трагедия Освен голям актьор и един от малкото интелектуалци в гилдията, Георги Черкелов е известен и като разбивач на женски сърца. Животът му е белязан от три брака и куп любовни афери, както и от една голяма трагедия. Първата съпруга на Велински от „На всеки километър” е..

публикувано на 26.11.22 в 14:00

Музикалната притча за пътя

Премиера на музикално-екологичния проект "Малахитовата гора" (книга, албум и концерт) - Мартин Иванов  в интервюто на Лили Големинова: "Тя не е просто книга, музикално произведение, джаз-квартет - как да се загубим в гората, за да намерим пътя към себе си. Тя е изпълнена с тайни и ме е зареждала с творчески ентусиазъм. Открих мой забравен видеозапис..

публикувано на 26.11.22 в 11:50

Птиците са индикатор за жизнената среда

Запознайте се с градските птици в Национален природонаучен музей чрез интервюто на Христина Иванова с Емилия Янкова от Дружеството за защита на птиците: "Целим да запознаем не само младите с птиците от града. Врабчетата и гълъбите въобще не са всички видове. Има много цветни и песнопойни птици, ако ги поканите на терасата или ги потърсите в парка...

публикувано на 26.11.22 в 10:48
Георги Иванов на откриването на Планетариума в София

Вдъхновени и смирени

Открива се първият планетариум "Андромеда" в София: Недислав Веселинов , отговорен да има Планетариум: "Планетариумът е уникален за софиянци, там децата ще се учат на космос. През 1972 излита първия български космически прибор и ставаме 18-а космическа сила. През 79-а станахме 6-а с участник в космически полети, също сме трети по..

публикувано на 26.11.22 в 10:33

Змейове, самодиви, седенки и общуване очи в очи

„Кральо Портальо“ е интерактивен детски фолкорен концерт-спектакъл с Нина Николина, Димитра Попова и Георги-Маноел Димитров. Какво да очакваме след "отварянето на портите"?: "Спектакълът е авторски. Костюмите ни са автентични народни носии. (Джорджо) Първоначалната идея бе образователна - предаване на фолклора на следващото поколение. Да играем и..

публикувано на 26.11.22 в 10:02