"Първо, обществото трябва да разграничи термините "пътна безопасност" и "безопасност на движение по пътищата", защото когато се случи ПТП ние много често говорим за "безопасност на движение по пътищата". А пътната безопасност е един от елементите на безопасността на движение по пътищата и съответно тя отчита влиянието на пътя върху безопасността на движението".
Инж. Грозданов поясни, че за да имаме нормални пътища, обществото трябва да е включено в процеса за вземане на решения, защото пътят е услуга, която се ползва от цялото общество. И като услуга, тя трябва да бъде такава, каквато потребителя я иска, като естествено това минава през законодателни промени и много нормативни актове.
"Дигитализация" и "Умни градове" също са застъпени теми в конференцията, а сесията е била модерирана от заместник-кметът по дигитализация на София г-н Генчо Керезов. Акцентите са били свързани с управление на градския транспорт, алтернативни методи на придвижване, а основната цел е била намаляване на автомобилите в градовете.
Инж. Грозданов отбеляза, че на жълтите павета не е редно да минават автомобили, но е въпрос на цялостно решение от гледна точка на мобилността, защото в жълтите павета се влива най-натовареният булевард в цяла България - "Цариградско шосе". По думите му, екологичната тема също е застъпена, защото каквото и да се прави отсега нататък, то трябва да бъде "еко", тъй като изграждането на пътищата изискват употребата на милиони тонове суровини. Относно състоянието на БДЖ той каза:
"Ние нямаме достатъчна инфраструктура. Съответно тази инфраструктура няма потребители, тоест тя не генерира приходи и когато нещо не генерира приходи, нормално е състоянието му да не бъде най-доброто" и добави:
"Трудна е политическата ситуация, но в крайна сметка пътищата продължават да се използват без значение има ли политическа криза, или няма".
По темата се включи и доц. д-р Николай Цонков, изп. директор на сдружение "Български форум по транспортна инфраструктура" и преподавател в УНСС. По думите му, акцентът на конференцията е свързаността по отношение на транспортната инфраструктура в целия Балкански полуостров, а дори и в Югоизточна Европа. Анализите показват, че България изостава по отношение на развитието на националната пътна инфраструктура, а тя е изключително важна за развитието на икономиката през призмата на "Зелената сделка".
По отношение на ремонта на жълтите павета, доц. д-р Цонков посочи, че трябва да има комплексни мерки, които да бъдат приложени, започвайки от законодателни промени в нормативните документи и завършвайки с изпълнението и контрола на изпълнението на подобни големи инфраструктурни промени.
"Един от най-важните етапи от този процес е начинът, по който се задава в началото проекта, как да изглежда и в каква бюджетна рамка да се впишем. Обикновено така се получава, че поради различни ограничения, които имаме в рамките на държавното или общинско управление се залагат занижени изисквания, което се отразява естествено след това на изпълнението", коментира той.
Доц. д-р Цонков каза, че трябва да има последователност в политиката на различните правителства и стратегически важните за България проекти да продължават да се развиват.
"Трябва да имаме съгласие, последователност и приемственост, макар да имаме мандатност на управляващите, както е навсякъде по целия свят, вкл. и в България", подчерта той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Куизът е с водещите в Радио София - Божидар Янев и Боян Бочев. Кой от тях познава по-добре историята на столицата? Предаването е посветено на предстоящия куиз на Бохемска София на 23 декември.
Руският император попречва на княза да се сроди с кралица Виктория Първият български владетел след турското робство, княз Александър фон Батенберг, изживява споделена любов със 17-годишната принцеса Виктория Пруска (наричана Морета), дъщеря на германския престолонаследник Фридрих III и напринцеса Виктория - дъщеря на английската кралица...
В поредицата “Историята оживява” ви представяме живота и откритията на доктор Стамен Григоров. Първата нинчаст бе за Lactobacillus Bulgaricus:
Как поезията може да докосне всеки от нас посредством правилния прочит? Как този декември хиляди се събраха в зала 1 на НДК и преоткриха стиховете на българската поезия в Поетите? Поезията е лично преживяване, в което присъства много математика и има формула – трябва само сами да формулираме нейната сентенция. Събеседник по темата ни е Диана..
Коледа с КласикАрт и Вероника Тодорова на 21 декември от 17 часа КласикАрт завършват тази своя така интересна творческа година с един истински празничен концерт с много, много гости – Коледа с КласикАрт. „Аз имам 65 деца за този концерт – деца, които обичам и обгрижвам като мои! Това са талантите от Детският филхармония с диригент Милена Яцино,..
С травъл влогъра Десислава Иванова за пътуванията и доброволствата: "Тази година съм пътувала по-малко от предните две, само 122 дни. Мислех, че въобще не съм пътувала, а се оказа, че е една трета от годината. Беше много предизвикателно, позабравих лошите неща, горчивото изчезна. Две трети от пътуванията бяха непланувани. В главата си отивах в..
На 23.12.2024, 27.12.2024, 30.12.2024, 31.12.2024 и 02.01.2025 г., 03.01.2025 г., голяма част от линиите на столичния градски транспорт ще работят по празнични разписания, съобщиха от Столичната община. Изключение правят следните линии, които ще работят по делнични разписания: - Метролинии 1, 2, 3 и 4 - Автобусни линии № Х9,..