Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

От 28 до 30 октомври в специален тематичен хакатон в НБУ

20 деца и младежи се учат и състезават да правят подкаст

Снимка: Ротари България

За пръв път в България от 28 до 30 октомври в Нов български университет ще се проведе Подкаст Хакатон. Организира го „Ротари Дистрикт 2482“.

Състезанието дава възможност на младите хора да научат най-важното за подкаста – от най-добрите специалисти за този формат в България.

  • Подкаст е интернет еквивалентът на радио предаване, блог или друга медия на определена тема – епизодите са аудио записи, налични за слушане в интернет. В България аудиторията на интернет аудио предаванията е 800 000 души.

Лекторите са изтъкнати доказани специалисти: Георги Ненов, Янис Якимов, Жюстин Томс, Стилиян Ринков, Георги Малчев, а също така и водещата на "Ритъмът на столицата" и подкаста 357 Катя Василева.

Още в първия ден на хакатона ще бъде представена и новата книга на Жюстин Томс „Подкастите – гласът на интернет“.

Часове преди самото събитие в студиото на Радио София по темата се събраха и говориха Елица Стоилова от "Ротари България", както и лекторите Жюстин Томс и Стилиян Ринков.

Елица Стоилова разказа как е хрумнала идеята на хакатона. Тя отбеляза, че подкастът не е само иновативна медия, той става норма, сред основните пътища за информиране на младите хора.

Тя обясни, че за състезанието са привлечени и ще участват деца и младежи от 15 до 25 години от София, Добрич, Карнобат, Бургас, Севлиево, Велико Търново, Харманли, Пирдоп и други градове. Те ще бъдат разделени на отбори и в рамките на 24 часа трябва да създадат концепция за подкаст, дори да запишат първия си епизод.

С лекциите те ще се запознаят с правенето на подкаст от А до Я.

Жюстин Томс отбеляза, че коронавирусната пандемия е дала условия за бум сред авторите на подкасти, но някои бързо-бързо са преустановили дейността си. Тя подчерта особеното значение на качеството на запис, както и съдържанието на епизодите – тава е част от изразяването на уважение към слушателите.

По думите на Томс в световен мащаб най-честата продължителност на подкастите е от 5 до 8 минути. В България обаче дългите формати са най-харесвани.

Консуматорите у нас не са толкова много, но се предимно млади хора.

Стилиян Ринков отбеляза, че класическия подкаст е за слушане, преживяването е съвсем различно от видеоподкастите, които в канал де факто са влог.

За още подробности чуйте разговора на Катя Василева.


По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Законодателният акт за изкуствен интелект на ЕС и бъдещето на технологичните компании

Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..

публикувано на 05.07.24 в 18:15
Георги Проданов

Георги Проданов: Политическите партии все повече се откъсват от действителността

Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..

публикувано на 05.07.24 в 15:47

С над 30% се увеличават разходите на НОИ за болнични

Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..

публикувано на 05.07.24 в 13:25

Дигиталният маркетинг и инфлуенсърството

Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..

публикувано на 05.07.24 в 13:05

Да напишеш есе

Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..

публикувано на 05.07.24 в 12:25

"Безцветните зелени идеи яростно спят" казва със своята изложба Наталия Йорданова

Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..

публикувано на 05.07.24 в 12:10