След като през лятото ДБ поиска отлагане на гласуването за допълнително прецизиране на текстовете, председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев инициира работна група за намиране на консенсус по един от най-наболелите екологични въпроси на столицата – ограничаване на най-замърсяващите коли от първи и втори екологичен клас. В първа категория попадат автомобили на дизелово гориво на 20 години и на бензин над 30 години. По темата пред Радио София говори Георги Георгиев, председател на СОС.
Той уточни, че поради забавянето на приемането на екологичната мярка, тя ще започне да действа от следващата година. Мярката е непопулярна, но е изключително важна, защото пряко ще подобри качеството на въздуха. Тя е европейска и се използва във всички големи градове в Европа и е плод на усилена работа между еколози и специалисти, както и на професори от няколко университета.
Георгиев отбеляза, че забраната за замърсяващи автомобили няма да е целогодишна, а ще важи само за най-тежкия период през зимните месеци и ще обхваща само широкия център на София, а не целия град. Стикерите за екологичната категория на автомобила ще бъдат определящи за това той в каква категория попада, а следенето ще се извършва с трафик камери.
"Да, мярката е непопулярна но в крайна сметка много по-важно е здравето на хората и ние няма да правим компромис за това в името както на нечие удобство на проверяващ на технически преглед, така и в името на политически рейтинг или сметки. Затова се надявам колегите от ДБ наистина да устоят и в крайна сметка този много важен компромис, ко