Колко бързо трябва да бягаш, за да избягаш от зависимостта?
Този въпрос е особено подходящ към победителя в най-известния маратон по планинско бягане Иво Андреев не само заради последното му увлечение, но и защото е успял да се отърве от тежки зависимости.
Пред Радио София Иво Андреев разказа как е започнал с цигарите - на 13 години, как е стигнал до хероина - на 17, как десетилетия по-късно - след немалко методонови програми и пребиваване в комуни, е настъпил обрат в живота му и е започнала положителната промяна.
"Важното е за си решителен, да поемеш отговорност, да спреш желанието си да се харесаш на другите, да осъзнаеш, че всичко зависи от теб самия", подчерта той.
Отворил е магазин за алкохол и цигари, но осъзнал, че върви срещу себе си. Така започнал да продава плодове, зеленчуци и фрешове. Започнал да се увлича в планинското бягане. През миналата 2022 година участвал в повече от 30 състезания. Издал е и книга - "Анатомия на зависимостите", която може да служи и като наръчник за отказване от цигарите.
По думите на Андреев, човек не може без зависимости но трябва да придобива положителни навици с които да получава свобода, а не ограничения.
Фондация "Конкордия България" провежда поредица от мотивиращи срещи, в които запознава деца и младежи с известни личности и техните постижения в различни области, каза Зорница Симеонова, мениджър "Комуникации" на организацията.
"Радвам се, че Иво Андреев ще е гост в една такава среща и ще разкаже от първо лице собствените си истории, как е стигнал до своите постижения и как ги поддържа. Досега сме срещали децата с танцьори, планински водачи, катерачи, театрали и други. Всяка такава среща дава много на децата и остава паметна в съзнанието им."
На срещата, която предстои - на 9 февруари в Семеен център "Посока", са поканени младежи, социални работници, учители и всички други, които се интересуват лично или професионално от темата за (нарко) зависимостите и как можем да се освободим от тях.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..