Независимо къде живее, благодарение на дигиталните технологии в днешно време човек може да учи всичко, дори да „посещава“ курсове и програми в най-различни сфери на водещи световни образователни институции.
От какво се лишаваме обаче, когато учим предимно в дигитална среда, може ли дигиталното учене да бъде също социален процес? Какъв модел за работа е най-добре да се прилага при групови онлайн курсове? Какво да е съдържанието в обучителните модули? Какви инструменти може да се използват за успешен и приятен процес на учене?
На тези и още редица други въпроси ще предлагат отговори на 30 март, по време на международната обучителна конференция „Future of Digital Learning”, организирана в София от Народно читалище „Бъдеще сега 2006” съвместно с партньори от Италия, Финландия, Холандия, Кипър и Гърция.
Форумът е в рамките на проекта “MOOC4ALL - Innovative Model for Facilitating On-line Learning Success”, съфинансиран от програма „Еразъм+“ на Европейската комисия с подкрепата на ЦРЧР, и предоставя възможност да се проследят иновациите в професионалното обучение и образование, чрез специален модел за дизайн на учебна среда.
Според едно изследване, успеваемостта на хората, които завършват различни онлайн курсове, е между 4 и 6%, тоест изключително малка. Причината е в липсата на много фактори, които ги има на живо - нямаш приятели, с които да учиш, няма хора, с които да споделяш, няма точна методология , която да те изведе на финала и много хора лесно се отказват да завършат даден онлайн курс“, обясни пред Радио София Лора Абаджиева от НЧ „Бъдеще сега 2006”.
Тя съобщи, че е създадено специално приложение за подкрепа на ментори и фасилитатори, за да могат техните курсисти по-успешно да завършват онлайн обученията си.
„Социалният аспект е много важен фактор. Чрез тази апликация създаваме пространство, в което можеш да си толкова социален, колкото в класната стая и с ментора, който би трябвало да пред теб на живо“, обясни Атина Папандреу от Гърция.
Луиджи Вители от Италия разказа как коронавирусната пандемия се е отразила на образователната система в страната му и как дигиталните технологии рязко са навлезли в употреба (всъщност както навсякъде в Европа).
„Ковид изкара наяве социалните неравенства в училището, видя се, че на някои места в страната няма добро интернет покритие. В същото време се откриха други социални възможности“, изтъкна той.
Ученето в дигитална среда е много хубава и приятна възможност за много хора. Човек трябва да се възползва от добрите предложения и желанията си, но с по-висока успеваемост, допълни Лора Абаджиева.
Чуйте разговора на Антония Каменичка.
Екоускорител е: · Младежки образователен формат за развитие на предприемаческо мислене и умения; · Лаборатория за иновативни идеи за решаване на глобалните и локални екологични проблеми; · Място, на което младите хора, които се вълнуват от състоянието на природата, могат да срещнат хора с подобни интереси и заедно да..
На 26 септември 2023 г., вторник, от 11.00 часа, ще се състои пресконференция нa Фондация "Хъб Фор Хелт". На нея ще бъде предоставено социологическо проучване "За нагласите на българите към годишните профилактични прегледи", кампанията "Здравето си ти", както и безплатната версия на дигитално решение за общопрактикуващите лекари и техните..
25 септември е Световен ден на фармацевтите, който премина под мотото "Магистър-фармацевтите укрепваме здравната система". Какви са предизвикателствата пред тази професия, интересът към нея и трудностите, с които практикуващите я се сблъскват? Подробности разказа магистър-фармацевтът Венелин Сапунаров, представител на Регионалната фармацевтична..
Български стартъп създаде първата облачна услуга за управление на счетоводство и финанси. Тя дава възможност за използване на иновативен модул за автоматично разчитане на фактури, базиран на изкуствен интелект, дистанционна електронна идентификация и цифрово подписване с квалифицирани подписи и отворено банкиране. Зад проекта стои..
В предаването „Добър вече,, София“ бе гост певицата DIA, за да представи своята най-нова песен "Самовила“ . Освен, че разказа за песента, разговорът се завъртя и около фолклорните мотиви в съвременната българска музика. “Тази песен я имам за дете, тя е много магична - както видеоклипът, така и самата история - легендата за самовилите“,..
Какво е грамотност за бъдещето ( Futures Literacy ) и има ли връзка тя с футурологията? Според ЮНЕСКО това е ключова способност да разбираме и използваме ролята на бъдещето в това, което правим в момента, разясни пред БНР-Радио София Христина Каспарян е ръководител екип Enterprise Europe Network към Българска стопанска камара – съюз..
По случай 135 години от основаването на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Европейския ден на езиците (26 септември), тази вечер от 18:00 - 21:00 ч. ще има ден на отворените врати в Катедра "Японистика" под мотото „Силата на знанието“. Хората, които се интересуват от специалността и културата на Страната на изгряващото слънце,..