Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Как културните и творчески индустрии произвеждат едно по-добро общество

За големите идеи на културата и за отговорния бизнес, който ги осмисля – със Самуил Петков от агенция Noble Graphics и Елисавета Якимова от списание "Мениджър"

Самуил Петков
Снимка: Даниел Ненчев

Когато чуят думата "реклама", някои вероятно все още си представят телевизионен клип или билборд, който просто се опитва да промотира наглед съвсем тривиален продукт. Например прах за пране, модна дреха, напитка.

Подобна представа обаче няма как да бъде по-далеч от световните тенденции в рекламата и творческите индустрии, чрез които се създава огромна стойност отвъд елементарната промоция. И по-важното – стойност не само за конкретен бизнес, а за цялото общество.

За интригуващ разговор относно въпросните тенденции гост в "Късното шоу" по Радио София беше Самуил Петков от креативна агенция Noble Graphics. Той е първият български лектор на престижния международен фестивал на творческите индустрии в Кан и разказа както за този си опит, така и за фестивала като цяло.
   
"Голямата мисия на този фестивал е да се докаже, че чрез творчество и креативност може да се достига до много по-голяма бизнес ефективност. Която пък води до промяна в живота на хората", изтъкна Самуил Петков. 

Той подчерта също така, че големите агенции в световен мащаб са организации, които работят за преодоляването на обществените неравенства и стереотипи, както и за решаването на проблемите пред човека и човечеството. "Защото зад всеки бизнес проблем стои човешки такъв", посочи още Петков и допълни: "Трябва да използваме силата на марките, с които работим, за да даваме малко повече въздух на хората и да се чувстват добре".

От разговора със Самуил Петков ще разберете още:
  • Какви интересни кампании предложи фестивалът в Кан тази година?
  • От кои примери за отговорни комуникационни кампании можем да се учим?
Чуйте го тук:



Елисавета Якимова
Във втората част на "Късното шоу" темата за взаимодействието на креативност, бизнес и общество получи своето продължение и допълнение, а събеседник в нея беше заместник главният редактор на списание "Мениджър" Елисавета Якимова

"Икономиката и културата са една дихотомия, в която би трябвало да има партньорство и кохезия, за да се случват някакви обществени процеси. Там, където процесите са се случвали непрекъснато във времето, има работещи механизми. Независимо дали са държавни, или инициатива на творци или хора от бизнеса", обърна внимание тя.

Посока на разговора даде и броят на списанието, посветен на културните посланици на България. Той съдържа интервюта със знакови личности на съвременната българска култура. "Тези хора ни обединяват. Това са лидерите, които могат да съшият и претворят разкъсаната обществена тъкан", обобщи Елисавета Якимова. Тя сподели и любопитни подробности за дейността и каузите на списание "Мениджър", което отбелязва своята 25-та годишнина.  

Слушайте целия разговор с нея тук:

По публикацията работи: Виктор Чулев

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Иван Симов на технически съвет

Историята оживява: Радиото - инж. Иван Симов, Първо студио

На 25 януари 2025 година, Българско национално радио отбелязва 90 години от издаването на Указ номер 25, подписан от Цар Борис III. С тази наредба-закон радиоразпръскването в България става държавна собственост. Тази дата се възприема за начало на професионалното радио в България: Запис от разговор с инж. Симов ни предостави друг емблематичен..

публикувано на 18.01.25 в 16:00

Софийски разкази - Велизар Пеев и шоколадената фабрика

Велизар Пеев и шоколадената фабрика са в центъра на нашия интерес днес: На 7.11.1901, Велизар Пеев отваря врати първата шоколадова фабрика в България. Какаовите зърна се внасят от Латинска Америка. Първият уред за разбъркване на шоколадовата смес му се изпраща от самия Линдт. На шоколада не пише, че е произведен в България. Защо, както и к акви са..

публикувано на 18.01.25 в 15:00
Пейо Яворов и Дора Габе

Адресите на любовта - Любовният триъгълник между Яворов, Дора Габе и Екатерина Ненчева

Днес ще ви раздипля патетичната любовна история на поетите Екатерина Ненчева, Пейо Яворов и Дора Габе. В Легендите на София съм разказвала и за тримата, но днес ще разкрия кой в кого е бил влюбен. И понеже за Екатерина Ненчева, първата българска писателка дръзнала да  вплете в стихове любовните си пориви, се знае сравнително малко, отделям повече..

публикувано на 18.01.25 в 14:00
Милена Илиева (сценарист) и Силвия Пешева (режисьор)

В трудното има любов и доброта

„ Градината на доброто “ е не просто  документален филм с благотворителна цел. Милена Илиева (сценарист) и Силвия Пешева (режисьор) ни разказват историята: "Филмът е за Милена Боева. Тя прави тази градина " Вдъхновение " в Божурище и създава 15 работни места за младежи в неравностойно положение. Работата им помага да бъдат самостоятелни. В тази..

публикувано на 18.01.25 в 12:08

Изненадите на фениксите

Тодор Адамски, основател на групата "Феникс" за промоцията на албума им "Ритуал" с участието на група "Графит":  "Ние сме доста древна ъндърграунд група още от 1984, в 2012 се събрахме отново с променени членове и скромна дискография. Към момента сме петима. В заглавната песен тази вечер доктор по българска филология участва с кавал. Вкарали сме..

публикувано на 18.01.25 в 10:56

Вкусът на киното

Започва Менар филм фест със специално събитие – поканата е от Здравко Григоров: "До 30 януари продължава фестивалът. Съботната вечер е много интензивна - паралелно са 4 много силни филма (подробности в звуковия файл). Тази година разширяваме границите със Саудиска Арабия. В неделя следобед заедно с инициативата "Храна за размисъл" ще се опитаме да..

публикувано на 18.01.25 в 10:43

Награди за ценностите и културата

Започва кандидатстването за осмите годишни награди „Employer Branding awards” – подробности от Надя Маринова, главен редактор на B2B media, организатори на събитието: "Това са награди за успешно изграждане на работодателския бранд. Има какво да се покаже заради технологичния напредък, успяваме да уловим тези, които ги прилагат и да ги покажем. Имаме..

публикувано на 18.01.25 в 10:28