Стефан Стефанов е един от талантливите съвременни български писатели. В предаването „Радиокафе“ той разказа за пътя към романа си "Уендиго".
„Тази книга не беше предвидена в моя план за издаване. Тя трябваше да излезе на английски език и в друг формат“, споделя той. И допълва, че покрай книгата има доза случайности.
„С отговорния редактор Христо Блажев се познаваме, той ме попита на предишния "Панаир на книгата", дали имам материал, който да е по-дълъг, понеже предишните ми книги бяха разкази. Аз имах само „Уендиго“ – дадох му го и нещата се случиха".
Историята в романа се базира на действителна такава. Писателят попада на историята на бродещ индианец, който разкрива пред властите, че е изял семейството си, обсебен от злия дух, който е част от митологията на северноамериканските индианци.
Уендиго няма аналог и в българския фолклор. Той е зъл дух, който се вселява в хората през зимата и ги кара да убиват себеподобните си, превръщайки ги в канибали. Той има и рестриктивна функция в индианските общества – ако някой е твърде алчен, или иска много неща, хората са го отдавали на това, че този човек е обсебен от някаква нечиста сила.
Действието в романа се развива през 19 век. В него се появява сблъсък между индианските вярвания и християнските разбирания за добро и зло. Писателят не използва мотиви от българския фолклор.
"Обичам да ескпериментирам, чета и гледам различни неща. Харесвам разнообразието като цяло, затова и пишех разкази досега“, споделя той.
Определя книгата си като исторически трилър с елементи на приключенски роман, малко мистерия, малко уестърн с елементи на хорър.
„Реално аз я виждам като някакъв експеримент в моето творчество, както и предишната ми книга „Орисия“, която беше наполовина фолклор, наполовина историческа. Само в България се развиваше действието. Мога да ви уверя, че следващата ми книга няма да има нищо общо“, изтъкна Стефан Стефанов.
По думите му, не аудиторията определя разказа.
„Посланията са абсолютно универсални. Има един код, който върви през тях през цялото време, но той е разпознаваем за всички нас. За мен лично е важна историята, този код е заложен в нея и аудиторията може да се припознае в него. Още повече, че темите, за които пиша не са злободневни, а фундаментални“, посочи писателят.
За седемте персонажа, за които разказва „Уендиго“ и тяхната история, през погледа на всеки един от тях, за междуличностните сблъсъци и човешките характери, които се разкриват такива, каквито са, ще чуете още интересни подробности от разговора с писателя Стефан Стефанов в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..