„През есента София ще се изправи пред един много сериозен проблем, за който предупреждавам от началото на годината - липсата на шофьори в градския транспорт.“
Това сигнализира разтревожен общинският съветник и бивш председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС Карлос Контрера в свое изказване в социалните мрежи.
Повече яснота за това какви са условията, заплащането и ще има ли такъв проблем, пред Радио София коментира инж. Павлин Василев, който е зам.-директор на Столичния автотранспорт.
„За съжаление, тенденцията и проблемът в цяла Европа и в целия свят не ни подминава. Въпреки всичко, засега сравнително се справяме с нарядите и изпълнението на разписанията, вероятно такъв проблем ще възникне през по-късната есен“, сподели той и допълни, че превантивно се изпълняват доста разнообразни мерки – организират безплатни курсове за категория „D“, срещу 3-годишен договор за лица, които имат категория „С“. Записан е рекламен клип, пускат се и обяви за работа в различни платформи, както и залепени стикери във всяко едно превозно средство, че се търсят водачи, държи се и постоянна връзка с Бюрото по труда.
По думите му, благодарение на подписано споразумение със Столичната община в сектора има два пъти увеличение на заплатите – през март и през септември т.г.
„Доста добро увеличение, което започва да допринася за конкурентното заплащане в нашата сфера има и бонуси за храна и други социални придобивки, за добре свършена работа също е предвидено допълнително заплащане“, изтъкна той.
Въпреки добрите мерки на какво се дължи отливът на кадри в тази сфера?
„Не бих казал, че условията на труд са лоши, просто такава е световната тенденция“, поясни инж. Павлин Василев, позовавайки се на проучване на Международния съюз на автобусните шофьори (МСАТ).
Автоматизацията на градския транспорт на този етап не стои на дневен ред, категоричен е той.
Чуйте още по темата от разговора в звуковия файл.
Във "Форум" продължава седмицата на Иво Инджов и Аркади Шарков. Двамата коментатори днес се спряха и разсъждаваха по темите: Здравеопазване с реформа безкрай. Бюджетът за 2025 г. Комисията по правни въпроси спря избора на Сарафов за главен прокурор В деня преди връчването на първия мандат след предсрочните парламентарни избори на 27..
“Грийнпийс“ – България обявява прием за Академия "Поколение Земя" . Инициативата е се организира за първи път и е насочена към младите хора, целта е те да получат нужната подготовка, да запознават ученици по достъпен и разбираем начин с устойчивото развитие и климатичните действия. Инициативата е част от международната дейност на..
Столичната община започва поетапно описване на сгради и вещи, а респективно и встъпване във владение на стадион "Георги Аспарухов" и спортния комплекс, съобщи в социалните мрежи кметът на район "Подуяне" Кристиян Христов . Собствеността бе безвъзмездно прехвърлена от служебното правителство преди повече от три месеца. "Започваме 2025 година с добри..
Извънредният труд на водачите в столичния автотранспорт е средно по 35 часа на месец към декември 2024 г. или общо 420 часа на година. Според закона максималният брой извънреден труд е 150 часа на година. Според данните от края на септември, има недостиг на 258 водачи. Тежките условия на труд и липсата на почивка при водачите на градския..
Снеговалежът в Община Самоков е най-обилен от 12 години насам. В момента всички пътища са почистени – и от републиканската, и от общинската мрежа. Снегът се спира да вали, но пътищата са проходими. "Не е толкова тежко, колкото в края на декември. Полагаме усилия да извозваме камари сняг, за да има видимост около кръстовища и училища –..
От 6 до 9 март в София ще състои ново издание на Фестивала "Възможното образование 2025". Фокусът тази година ще е върху човеколюбиви истории от класната стая, разказани от учители, родители или ученици. Пред Радио София Нели Керемедчиева сподели, че това ще е първото цяло издание на фестивала от 2020 г. насам. "Преди това имаше три..
Вече 8 години "Академия за местни предприемачи" подпомага хора с предприемачески идеи от различни райони в страната, които искат да стартират собствен бизнес и да допринесат и за развитието на съответния регион. "Това е акселераторска програма, в която хора с идеи или със започнал бизнес в рамките на 3 месеца се обучават да го развият..