Преди около седмица във връзка с наводненията по южното българско Черноморие известният музикант Калин Вельов, който е и запален сърфист, сподели на Фейсбук страницата си следното:
„Още миналия Петък се видя, че Вторник ще е ужас по морето… Прогнозата и в нормалните, и в сърф сайтовете беше с много силен и продължителен дъжд и вятър… Така че, въпреки спортния адреналин (който винаги дебне в мен) не рискувах, а с примирение и респект съкратих ваканцията и прибрах караваната и целия лагер още в Понеделник… Оказа се разумно решение, на фона на случилото се на юг. През 2014 г. при голямото наводнение на Смокиня, със семейството се разминахме на косъм само с 4 часа лично предусещане през нощта, което все пак помогна...Сега съм си взел урока и дебна много по-рано, през приложенията за сърф, в съпровод с голяма доза страх и уважение към природата! И мисля че освен задължителна лична, може да има и фокусирана за района обществена (общинска) система за ясно предизвестие какво предстои. Има загубени животи. Останалото ще го съградим отново някак си.“
Това стана повод да го поканим в „Радиокафе“ и след посещения на две софийски училище днес той прекоси софийски трафик със скутера си, за да изложи и развие позицията си.
Във всяка администрация работят по-възрастни, опитни и мъдри хора, но работят и млади, отбеляза Вельов. Вече всеки, независимо от възрастта си, и смарт телефон. При наличието на толкова безплатни приложения, трябва да можем да се възползваме за ранно предупреждение за приближаващи природни бедствия.
Приложенията дават прогнози за седмица-две, но за най-близките дни стават още по-конкретни и точни.
„Много е странно, че хора на управленски позиции по Черноморието бяха изненадани от това, което се случи. Те трябва да са информирани“, категоричен е Вельов. Екипът на всеки кмет има контакти на всички учреждения, хотели, организации. Трябва да може за се изпращат предупреждения.
Чуйте разговора на Лили Големинова.
Снимка: Фейсбук/Калин Вельов
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..