"За мен животът и това което съм, трябва да е едно вечно преследване и търсене. В момента Деница Дикова се разгръща като импровизатор, създател на изкуство в реално време, фотограф и хореограф. Деница Дикова е мултидисциплинарен артист."
Така определи себе си самата тя, при гостуването си в ефира на "Добър вечер, София".
Изследва магията на танца от 20 години, в самото начало се занимава със съвременен танц, но постепенно се увлича от изкуството на импровизацията. Започва да изследва сама изкуството да създава хореография и цялостни представления в реално време.
"Оказа се дълъг процес, много интимен, задълбочен и цялостен за мен, защото изследвайки самия процес на създаване, като артист и танцьор, започнах да виждам, че механизмите и принципите на импровизацията са основните правила на живота. Започна да ми става любопитно чрез изкуството да се доближавам много повече до себе си, започнах да усещам как изкуството се влива в принципите на живота", споделя Деница.
"Животът ми извън България ми позволяваше да имам много време за да бъда сама със себе, защото за да достигаш до себе си, имаш нужда от тази интимност – да не си разконцентриран с други неща, всъщност имах възможност да изследвам в дълбочина тази техника – да импровизираш и създаваш в реално време. Това е техника, която изисква едно познание за живота, за теб самия и как ти моделираш, в случая чрез хореографски материал, една информация, идваща от танца. Танцът е една представа, която идва впоследствие, той е трансформирана енергия", посочва Деница Дикова.
Години наред тя изследва потока на енергията, на създаването, какво е изкуството, какво е танцът, кое е това, което я движи, как би могла да се синхронизира още в първия момент на създаването на нещо.
"Всъщност, импровизацията ми позволи да разширя максимално представите си за изкуство, а следващата стъпка беше желанието да покажа вътрешното усещане, което танцът създава. В мен има една изключителна комплексност, много простичка една мултипликация на случване, едно състояние на застиналост, в което се раждаше всичко – това е което един фотографски кадър носи, нещо, което изглежда статично, но в статиката си крие изключителна динамика, която се разгръща от движението", споделя Деница.
Тя разбира как хореографията и фотографията кореспондират, допълват се и разбира защо през всичките тези години и двете изкуства присъстват в живота й.
"Фотографията винаги е била там за мен, но аз винаги я оставях на изчакване, може би защото е трябвало да навляза в дълбочина в познанието за движението, за да разбира какво ме вълнува във фотографския кадър" изтъква тя.
Нейната първа самостоятелна фотографска изложба Momentum представя черно-бели фотографии, съдържащи изключителна динамика – на живота, на контрасти и единение на тези контрасти, всяка една фотография носи динамиката на създаването на живота и една изключителна дуалност.
"Във фотографията ме вълнува липсата на буквалност, интересува ме абстракцията и това изображение, което може да провокира сетивата – да се замислим, къде точно сме, какво точно се случва, как възприемаме живота и себе си в него.
В изложбата тя е оставила пространство за всеки. "Много ми е важно всеки да може да влиза в тези фотографии и да открива част от себе си", твърди Деница Дикова.
"Аз не търся комфорта в тези две изкуства, а търся провокацията и трудността – там където мога и да се проваля и да не ми е лесно", категорична е тя.
Още от разговора с нея, чуйте от интервюто на Деси Попова в звуковия файл.
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..
Строително скеле на столичния булевард "Данаил Николаев" се е наклонило опасно вследствие на силния вятър в София. Няма пострадали хора, районът е отцепен, съобщиха от СДВР. Жълт код за силен вятър в цялата страна
Валерия Минева е млад режисьор от колоритния град Габрово, която гостува в „Добър вечер, София“ , за да съобщи радостната новина за свой предстоящ гастрол в Théatro отсам канала , където ще постави постановката “Приятнострашно“ . Постановката е по текст на Яна Борисова. "Майсторска комбинация между романтика и хумор, преплетени в..
От 23 до 26 ноември 2024 г. между 16.00 и 22.00 ч., в Културно пространство "Бобина", ще бъде представена експерименталната аудио-визуална инсталация на режисьорката Златина Тенева "Вечерята". Спектакълът проследява завихрянето на семеен конфликт, в който детето неволно се оказва не само наблюдател, а и участник. Инсталацията преплита кино и..