Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

От 1 декември до края на февруари 2024-та

Търсят български Стивън Кинг с конкурс за дълъг разказ

Снимка: Организатора на конкурса

"Древно далечно дълбоко" по Коледа - конкурс за написване на дълъг разказ в жанровете хорър и фантастика, организиран от проекта "Страшен разказ в две изречения", който ще стартира на 1 декември.

 „Отдавна ми се искаше страницата „Страшен разказ в две изречения“ да поддържа не само конкурс за къс разказ, но и за дълъг разказ, защото мисля, че хората имат интерес, а и достатъчно талант, за да го напишат“, сподели организаторът на конкурса "Древно, далечно, дълбоко“ Невен Ничаева.

Според нея конкурсът се очертава да бъде доста интересен и предизвикателен като формат, а различното в него е зададената тема.

Защо именно времето по Коледа е избрано за разказ от типа хорър?

„Логиката ми беше, че при натрупването на доста почивни дни и хората си остават вкъщи и може би биха имали време да останат насаме със себе си и да помислят над темата и да могат да попишат“, посочи Ничаева и допълни:

„Тази година в този нов формат, искахме да затрудним максимално участниците, а темата сама по себе си е едно важно условие и ограничение, все пак си затворен в някаква рамка. Смисълът на темата е всички участници да започнат от едно и също ниво, тъй като в повечето конкурси без тема, всеки се изкушава да прати разказ, който е бил при него, имал е време да го обмисли, пренапише, да го направи по най-добрият начин и да го изпрати, което дава чувствително предимство пред участници, които пишат специално за дадения конкурс.“

Темата  е “Вредител“ и е предизвикателство, защото трябва да послужи както за написването на „Ужас“ така и за написването на научно-фантастичен разказ, с подтема  "Вредно" – "нещо, което е вредно, трови ни, яде ни отвътре, нещо, което шумоли на тавана нощем, издава странни звуци, кара ни да се запитаме какво става там. И макар темата да е предизвикателна, мисля, че дава широко поле за интепретации", изтъкна Невен Ничаева.

Допълнително условие към темата са така наречените “ключове“.

Всеки желаещ да участва в конкурса, следва да пише на фейсбук страницата на „Страшен разказ с две изречения“, за да може да получи своя ключ, който е уникален за всеки от участниците и представлява набор от думи, фраза, или дадено условие, които трябва да бъдат използвани в разказа.

„Тези ключове не са задължителни, но ако бъдат използвани, носят допълнителен брой точки“, уточни Ничаева.

Конкурсът е до края на февруари 2024 г. Разказите се приемат до 1 март 2024 г., като периодът може да бъде удължен.

Няма условие колко обемен да е разказът, обясняват организаторите, важно е участниците да се съсредоточат върху качеството на написаното, да предадат една история в 250, или в 8 хиляди думи, или в 8 хиляди знака – колкото самите те преценят.

Чуйте още подробности в разговора на Христина Иванова в звуковия файл.

По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Софийски разкази - Душата ми е стон

"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.

публикувано на 23.11.24 в 15:00
Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева

Адресите на любовта с „55 изповеди за любовта“

Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..

публикувано на 23.11.24 в 14:00
Паметникът на Любен Каравелов в Копривщица

Историята оживява - Любен Каравелов: вестник първи, вестник втори

Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..

публикувано на 23.11.24 в 16:00

Премиера на "О(б)твързан" представя Театър "Възраждане"

„О(б)твързан“ –  премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..

публикувано на 23.11.24 в 11:40

Да се зарибиш или да се откажеш

Покана за   София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..

публикувано на 23.11.24 в 11:09
С Жени Илиева

Играчката не е просто забавление, а инструмент за развитие

Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..

публикувано на 23.11.24 в 10:56

Нямаме нужда от дефиниции

Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..

публикувано на 23.11.24 в 10:13