„Явно той не знае, че това е вътреобщностна сделка. Когато една кола от Берлин се регистрира в София, ако обложим колите, които се регистрират от Варна или Пловдив или обратното с допълнителен налог, тогава може да се въведе такава мярка, каквато той предлага. В договора за образуване на Европейския съюз е записано за свободното движение на стоки, които нямат допълнително облагане, освен ДДС и това, което се плаща не само в България – продуктовата такса, на което ние казваме еко такса. Попитайте министъра дали знае значението на вътреобщностна сделка“, каза Христо Радков.
По отношение на въвеждането на нискоемисионна зона в центъра на София, председателят на Българското обединение на шофьорите обясни, че битовото отопление през зимата е много по-замърсяващо въздуха, отколкото автомобилите.
„Ние, ако чак толкова страдаме от колите, нека пробваме един ден без автомобили в София и ще видим, че особено в дните, когато има високо атмосферно налягане, битовото отопление е толкова замърсяващо, че колите даже не са фактор. Аз живея в „Красна поляна“. Ние тук се шегуваме, че при нас няма фини прахови частици, при нас има едри прахови частици“, коментира Христо Радков.
Той цитира изследване, което сочи, че по данни на ЕС, автомобилите допринасят с 11% за замърсяването на въздуха от общото замърсяване.
„Нека да попитаме бившите управляващи в Столичния общински съвет, гласуваха да се поставят 600 камери за следене на автомобилите. Трябваше да бъде разработен и софтуер, който както разбрахме, не тръгна добре, но най-вероятно е платен. Според мен, тези 600 камери са дадени на някоя близка фирма да ги направи, за да усвои едни пари. След 5 години спокойно можем да кажем „извинете, но и ние като немските „зелени“ специалисти, разбрахме че проблемът не е в автомобилите“. Да, де, но разходът е направен“, каза Христо Радков.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
България трябва да започне опити с извалявания от потенциални облаци, което е в интерес на земеделието и напояването. Това заяви Георги Стоянов, председател на Български фермерски съюз (член на голямата европейска организация "КОПА КОДЖЕКА"). Експериментите са свързани с измененията на климата и недостига на вода в някои райони на станата...
Ограниченията за строителство в крайградски зони на София падат от 2025 година, като огромни терени в крайградската зона на София ще сменят предназначението си. В земеделски земи ще може да се строи, а във вече урегулираните ще бъде позволено по-високо и по-плътно застрояване. Малка част от тях е предвидена за паркове. В Общия устройствен план..
В горещите летни дни Столична община, съвместно с FOX book café и музиканта и писател Петко Славов, представят "Live на червения диван" – серия от литературно-музикални вечери на открито с вход свободен. От 17 юли до 6 септември 2024 г. гостите и жителите на лятна София ще могат да се насладят на четири представления на открито с..
От Столичната община (СО) планират изграждане на система за разделно събиране на текстил, тъй като т. нар. "бърза мода" е много вредна за околната среда. Коментар по темата направи Надежда Бобчева, зам.-кмет по направление "Зелена система, екология и земеползване". По думите й към момента има три фирми, с които СО работи и които са специализирани..
На 19 и 20 юли 2024 г. в Правец ще се проведе "Pravets Art Nights". Музикалната програма и тази година е дело на Софийската филхармония с диригент Найден Тодоров. Първият концерт е на 19 юли, а вечерта е посветена на музиката на Гершуин. Заедно с оркестъра на Филхармонията, ще чуем и виртуозния немски пианист Себастиан Кнауер, каза пред Радио..
Петима музиканти от българската независима сцена представят своите експериментални музикални проекти в рамките на Lampa Sessions - авторската oнлайн поредица на творческия колектив Lampa Collective. Проектът може да бъде гледан в канала на организацията в YouTube, слушан в Spotify, а всичко за артистите и техните сесии можете да..
Атракционни пътувания с ретро-теснолинейката по живописните маршрути на линията от град Септември до гара Цветино предлагат от БДЖ всеки уикенд на юли. Едно от имената, които стои зад идеята е това на Кристиан Ваклинов. Пред Радио София той разказа, че преди 20 години група ентусиасти, служители на държавните железници, решават с много..