"През три символично подредени стаи проектът разказва за начините, по които хората си спомнят и говорят за тези преживявания. Едната стая, холът е посветена на хората, които най-отявлено говорят и си спомнят. Втората стая, която е спалнята е посветена на хората, които си спомнят, но по различни причини избират да не говорят, или нямат възможността да говорят. Третата стая - кухнята, която е изцяло боядисана в бяло е посветена на хората, които нямат спомени заради непроцесирана травма, или въобще не са имали възможността да говорят поради това, че са станали жертва и са починали", посочи той.
Проектът е представен през 2020 година паралелно в две пространства - на СГХГ и в художественото ателие на авторите. Тъй като той ще бъде показан за трети път извън България, чуждестранната публика го приема изключително любопитно. По думите на Владимиров той е изключително адаптивен и има такъв характер, че може да бъде показан на много различни места.
"Може и както и ще бъде сега планът ни за павилиона, да бъде малко по-фрагментиран, да има малко по-флуиден преход между различните пространства, които няма да бъдат точно разделени. А дали ще спечели, или ще загуби, аз съм убеден в това, че ще спечели", каза той.
Председателят д-р Венелин Шурелов отбеляза, че авторите излъчват множество послания, а кураторската и авторска теза е изключително прецизно терминологично изградена. Ролята на автора е като участник в социалните процеси, а не просто декоратор, който прави средата, която обитаваме като по-приятна.
"Самият проект няма едно презентационно ядро. Той е модулен, адаптивен, като това също беше част от качествата, които оценихме високо", посочи той. И допълни:
"Това, че ще трябва да се адаптират спрямо конкретното пространство във Венеция, ще изведе проекта в нов режим, в нова конфигурация. Той е като лабиринт, неговото възприемане и конструиране. Така, че това са важни и креативни предизвикателства, екипът очевидно може да се справя с такива и можем само с нетърпение да очакваме резултата."
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..