Ръководството на Националното представителство на студентските съвети (НПСС) в България започва работа по предложения за промени в законодателството, с които да бъдат променени статутът на студентските общежития по отношение на потреблението на електроенергия и битови отпадъци.
В момента студентите, настанени в общежития заплащат потребената електроенергия по цени като за промишлени потребители, въпреки че дейността им е с чисто социален характер и в тях не се извършва производство.
В последните три години в условията на коронавирусната пандемия от НПСС многократно настояваха за ползването на компенсации за студентските общежития, за да бъдат намалени сметките на студентите. Това се наложи с оглед на високите цени за електроенергия за небитовите потребители.
Ако някъде в България има студентски общежития, чието потребление на електроенергия се заплаща по ценоразпис за битови потребители, то това е след договорка със съответното електроразпределително дружество.
„В София обаче почти навсякъде са монтирани електромери във всяка стая, мога да ви донеса бележка за 500 лева сметка на стая - коментира пред БНР-Радио София Даниел Парушев, председател на НПСС. - Нужна е национална отговорна политика по въпроса с таксуването на електроенергията. Държавата трябва да се намеси и да определи жилищата, в които студентите живеят, като битови, за да може да не се натоварва сметката за издръжка на студента. Промените могат да се случат.“
Парушев отбеляза, че повечето студентски общежития не са ремонтирани от 50 и повече години. Ако бъде направена проверка, може би около 35 блока в цялата страна ще бъдат затворени за обитаване.
В парламентарната бюджетна комисия през декември е проявено разбиране и през следващите 3 години предстоят ремонти на общежитията. За целта ще бъдат отпуснати 200 млн. лева до 2026 година. Ще бъдат обходени блоковете за студенти и ще бъдат оценени по определени критерии.
Чуйте разговора на Невена Николова.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..