Той е роден в Пловдив. Завършва музикално училище, а след това и Консерваторията в София при Боян Лечев и Владимир Аврамов. Финалист е на конкурса „Чайковски" в Москва, лауреат на конкурса „Фриц Крайслер" във Виена. Специализира при проф. Ифра Нийман в „Гилдхол Скуул” в Лондон. Концертмайстор на Пловдивската филхармония, с диригент Добрин Петков до 1988-а. Носител е на много музикални награди в страната и чужбина.
Преди 12 години обаче хваща бялото платно и четката.
„Стана спонтанно, имах вкъщи хартия и боички, започнах на шега и оттогава не съм спирал. Беше в момент, когато имах проблем със зъб и не можех да сложа цигулка под брадата си. Беше доста дълго време, около месец. Изведнъж изригна това нещо при мен и аз следвам импулса и продължавам да рисувам. Вече имам някъде около 1200 картини. Това е 26-ата ми солова изложба за последните 12 години“, сподели Мичо Димитров пред Радио София.
Новата експозиция съдържа 40 живописни платна. Той добави, че е успял да нарисува много картини в началото на пандемията.
„Когато имахме повече време да си стоим вкъщи и аз посягах към четката много по-често. Специално тази изложба има 1-2 картини оттогава, повечето работи са от последните две години. Това са мои видения - неща, които спонтанно идват. Аз не съм от категорията художници, които планират точно какво смятат да направят. Случвало се е в началото, когато рисувах много църкви и замъци. Сега оставям интуицията, висшата сила, ако мога така да я нарека, да ми помогне и да вляза в определено състояние и да създам картина“, обясни Мичо Димитров.
Споделя, че голяма слабост изпитва към архитектурата, затова често докато е живеел в чужбина е пътувал до други държави с камерата си, за да се снима паметници на културата.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..