"Приютът ни съществува от почти 4 години. Тери е женен за българка, срещат се в Лондон и в търсене на по-добър и по-спокоен живот преди повече от 12 години се преместват в България. И когато се преместват тук, Тери за съжаление също вижда какво е положението в нашата държава с бездомните животни и това силно го смущава. Той става доброволец към Общинския приют към "Екоравновесие", сподели тя.
И добави, че всеки път Тери се стресира от условията, в които бездомните животни се отглеждат в приютите. Така се е породила идеята да направи приют, който да бъде различен от досегашните. Концепцията му е приютът да бъде различен от това, което са държавните приюти. Патерсън поясни, че квадратурата на едно куче трябва да е минимум 4 квадратни метра, а за съжаление в общинските приюти на тази площ пребивават над 4 кучета.
"Тери се вдъхновява как не иска да бъде един приют и създава нашия, който мисля, че е най-големият в България. Той е разположен на територията на 27 декара", каза Патерсън.
Тя отбеляза, че концепцията е доста успешна, защото няма кучета с поведенчески проблеми. По думите й с най-голям приоритет са кучета, които са пострадали и са били жертва на човешко насилие. Животните биват тествани, обезпаразитявани и ако имат заболяване - лекувани.
"Ние практикуваме само и единствено метод на поощряване - положителното поведение. За съжаление в България и на Балканите все още се практикува трениране на кучето от сорта на "сега ще ти покажа кой е шефът", "ще те напердаша", "ще те ударя с вестник ако се напишкаш", което за съжаление създава стрес в кучето и се получава малко ефект на "тенджерата под налягане". Иначе казано кучето ни слуша, но слуша на база на страх, а не на доверие", сподели Патерсън.
Според нея осиновяването е като "любовна среща", човек трябва да се влюби в кучето и осиновителите не трябва да подбират по красота, а по характер.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..