Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Казусът с крокодила в кв. Ботунец

Снимка: Лилия Донкова, кмет на Район Кремиковци

Напоследък нашумя новината с откритият крокодил, отглеждан в специално направена дупка в столичния квартал Ботунец. Животното е намерено след отзовали се общинари на сигнал за незаконна сеч. По думите на собственика на влечугото, който твърди, че е цирков артист, той разполагал с всички необходими документи, а територията, на която е изкопана дупката за животното, е частна собственост. Но според кмета на район "Кремиковци", въпросният терен е държавна собственост, като е констатирано, че в него незаконно са отсечени осем дървета и нерегламентирано са поставени контейнери.

По-късно от Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) в София съобщиха, че крокодилът ще бъде преместен в Зоологическата градина на столицата. След подаден сигнал екип на екоинспекцията е извършил проверка по случая с отглеждане на крокодил от вида Нилски крокодил (Crocodylus niloticus) в Ботунец. Потвърдено е, че влечугото е регистрирано и има всички необходими документи, както и че видът е разрешен за отглеждане в страната съгласно действащото законодателство. Подробности по темата разказа Алексаднър Балкански-младши. Възможно ли е собственикът на влечугото да е цирков артист?

"Разбира се, че е възможно. Това е наследство от едни времена, в които се вземаха хора от улицата, слагаше им се една чалма на главата, хвърляха им една змия на врата и те ставаха артисти. И ще си носим последствията за това. Виждате докъде се простират последствията във времето от такива постъпки. Самата дума цирков артист стои тежко над случилото се, защото наистина и артистите изпадат в такива ситуации да живеят на улицата и да нямат пари да се прехранват. Но цирковите животни се държат под много строг контрол", сподели той.

И допълни, че да се отглежда крокодил в столичен квартал е нарушение на всякакви разпоредби за отглеждането на тези животни. Освен това каза, че попадането на защитени животни в ръцете на хора, които нямат нужните знания да полагат грижи за тях е опасно.

"Когато един индивид, или една компания получат разрешение за да се занимават с такава дейност, се изискват една планина документи. Един от които документи е за хуманно отношение към определения вид животно. Той не се дава така на всеки. Там са курсове, изпити, това е много сериозен документ. След това това животно трябва да живее в определена среда. Това е обект, който е с номер, със специална документация да отговаря за нуждите и изискванията на това животно. В България поне на мен не ми е известно някой от българските циркове да е бил санкциониран за неспазване на разпоредбите и законите и изискванията за грижа към животните", каза Балкански-младши.

Той посочи, че въпреки това, че крокодилът има документация случаят е подсъден. Освен това каза, че при непросветените хора битува мит, който твърди, че животните се упояват преди цирково представление.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Софийски разкази - Душата ми е стон

"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.

публикувано на 23.11.24 в 15:00
Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева

Адресите на любовта с „55 изповеди за любовта“

Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..

публикувано на 23.11.24 в 14:00
Паметникът на Любен Каравелов в Копривщица

Историята оживява - Любен Каравелов: вестник първи, вестник втори

Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..

публикувано на 23.11.24 в 16:00

Премиера на "О(б)твързан" представя Театър "Възраждане"

„О(б)твързан“ –  премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..

публикувано на 23.11.24 в 11:40

Да се зарибиш или да се откажеш

Покана за   София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..

публикувано на 23.11.24 в 11:09
С Жени Илиева

Играчката не е просто забавление, а инструмент за развитие

Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..

публикувано на 23.11.24 в 10:56

Нямаме нужда от дефиниции

Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..

публикувано на 23.11.24 в 10:13