Какъв е бил интересът на местните хора към концертите?
"Турнето минава блестящо, залите са пълни навсякъде. За нас винаги остават изненада така наречените "малки градове", които продължават да ни респектират с тяхното отношение. Там залите се напълват по-бързо, което е един особен феномен, достоен за изследване. Българинът е жаден, продължава да е жаден за красиво, за смислено, за вдъхновяващо преживяване. Тези концерти категорично такива. Изпълняваме шедьоври от цяла Европа, аз наричам тази програма една "почти новогодишна програма", където са събрани само виртуозни и вдъхновяващи творби, които вадят хората от характерната за началото на 21 век депресивност на нашето общество. Успехът е пълен и не мога да повярвам, че българският дух е сломен и, че културата все още е хляб за душата на всички кътчета на България", каза той.
По думите на Камджалов ключът към успеха на един талант е да не му бъдат поставяни рамки. Когато се даде свобода на един човек, той започва да надскача себе си, сам, доброволно, подчерта той. И отбеляза, че епохата на диктатурата е отминала и вече сме в епохата на комуникацията. Импровизационността и свободата е точно онова, което заразява, което надскача академизма, но е стъпила върху академичността, каза музикантът.
"Връзката между класика, джаз и фолклор - възникват едни магически неща, които и по учебник не могат да станат. Радвам се, че познавам такива музиканти, които продължават да обикалят България. През септември имаме още три концерта и нека да заповядат хората!", сподели Камджалов.
Той сподели, че предстоят две изключителни събития през 17 и 20 септември. На 17-и ще се проведе галаконцерт на лауреатите на площада пред храм-паметника "Св. Александър Невски", а на 20-и септември в Зала "България" ще бъдат отбелязани 200 години от рождението на композитора Брукнер заедно с Плевенската филхармония.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..