"Както всеки закон да създаде определения за всеки един от участниците в тази система. Инфлуенсърите, техните агенти, корпорациите, които ги наемат за осъществяване на една или друга рекламна дейност в социалните мрежи. И също така какво представлява дейността "инфлуенсър", защото тя със сигурност трябва да отговаря на няколко критерия, като например лицата, които се наричат "инфлуенсъри" колко последователи трябва да имат. Също така, че тук се касае за търговски съобщения, за такива, които тези влиятелни личности сред своята аудитория рекламират различни продукти, услуги, защото ние знаем, че най-уязвими на тези популярни лица са именно децата. Те са много малко критични към това, което им се казва, особено на хора, на които безпрекословно вярват. Дори повече от на родителите си, за съжаление", коментира тя.
Професията е свободна и именно заради това е трудно, когато възникнат казуси институциите да се ориентират какви точно мерки да предприемат, сподели Руменова. По думите й ако се използва съществуващото до момента законодателство може да се погледне през "призмата на нелоялните търговски практики".
"Тук говорим за една недобросъвестност и липса на професионална компетентност. Защото тези, които са поръчали това рекламно клипче и тези, които са го създали би трябвало да си дадат сметка, че адресирайки го към такава уязвима група потребители се създава риск за тяхното здраве и психика", каза тя.
По думите й има съмнения доколко продуктът е легален и безопасен, като в някои държави вече е забранен. Къде е ролята на Комисията за защита на потребителите?
"Надявам се да не е толкова повърхността, доколкото виждаме. Всъщност се оказва, че те са глобили търговеца за липса на информация за контакт с него и за възможност за връщане на продукта в 14 дневен срок. Разбираме колко повърхностно е това на фона на глобалната идея, която трябва да е да забраним тази практика, която насочва децата към притеснително поведение и води към зависимости", заяви Руменова.
По думите й във Франция и Испания е въведен подобен закон, който поставя рамки. Във Франция е направено проучване, което е установило, че съдържанието на т. нар. влиятелни личности в социалните мрежи, когато говорим за търговски мрежи е станало много по-прозрачно и вече надвишава 90%. Тя посочи, че трябва да се поставят разумни граници какви са правата и отговорностите на всеки един по веригата и какво следва, ако те не бъдат изпълнени.
Руменова подчерта, че в онлайн пространството постоянно се предлагат продукти, които обещават подобряване на здравословното състояние, което е груба злоупотреба. И, че трябва да се ограничи своеволието и безотговорността. И посочи, че родителите трябва да способстват учителите да се превърнат в инфлуенсъри за своите деца.
Чуйте и анкетата на репортера на Радио София Надежда Герова:
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и политически анализатор Георги Вулджев и дългогодишният журналист Едуард Папазян. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - Бойко Борисов заяви, че "с облекчение" оттегля кандидатурата си за премиер - Възможно ли е правителство с равноотдалечен..
Вече 12 години фондация "За нашите деца" осъществява кампанията "Тази Коледа чудесата правите Вие". В нея могат да се включат компании, корпоративни екипи и бизнеси чрез продукти с кауза. До 22 декември екип на фондацията ще бъде и на Sofia Christmas Fest, където на специален щанд могат да бъдат закупени коледни изненади с благотворителна цел,..
Десетото юбилейно издание на "Базар на професиите", организирано от Българската мрежа на глобалния договор на ООН ще срещне деца и младежи с компании и професионалисти от различи сфери. То ще се проведе на 29 и 30 ноември в иновационен Форум "Джон Атанасов" на София Тех Парк. "Базар на професиите 2024" ще премине под надслов "Твоето бъдеще по твоя..
Приютът за бездомни хора в Перник става целогодишен. Той е с капацитет за 10 лица и освен подслон през зимата, осигурява на настанените в него и топла храна. Центърът за бездомни хора се намира в кв. "Калкас" и досега функционираше само през зимните месеци. Той е създаден през 2020 г., припомни пред Радио София кметът на Перник Станислав..
В предаването “Радиокафе“ художникът Орлин Атанасов разказа за изложбата „Странни мисли по никое време“, която се открива на 27 ноември в джаз клуб в София. "Никое време“ е времето, в което живеем, а “странните мисли“ го съпътстват, изскачат най-различни, изненадващи и мен самият, затова си мисля, че би била любопитна и за зрителите",..