Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рискове за безопасността при карането на ел. велосипед или тротинетка

Снимка: Георги Нейков

Наскоро лоша инфраструктура стана причина за инцидент с младо момче, управляващо електрическа тротинетка, при който то за съжаление изгуби живота си.
Това даде пореден повод да се обсъждат и коментират както незавидното състояние на пътища и алеи, така и поведението на някои водачи.

Гост по темата в БНР-Радио София беше Иво Делин от сдружение "Велоеволюция".

Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.

Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.

Ако искаш да се придвижваш на 2 колела, имаш избор. Но е важно не само с какво, а и как

Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?

"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.

Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.

Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.

Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.

Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".

Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.

Снимка: Даниела Костова
По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Огън и мотори фест" пали страстите в Самоков с музика и екшън

Какво си представяте, когато чуете словосъчетанието “Огън и мотори“ ? -  Естествено, нещо магическо и зашеметяващо.  Ако искате да станете част от това преживяване, със сигурност ще ви заинтригува това, което ни разказаха момчетата, които гостуваха в предаването “Добър вечер, София“ – Николай Войнов, Мирослав Демирев и  Кристиян Гочев ...

публикувано на 04.09.24 в 12:19

Електрическите колела са новата страст на велосипедистите

Спускането по велопътеки в планината е много приятно и екстремно, но изкачването на баири съвсем не носи толкова положителни емоции. То е свързано по-скоро с усилие и изисква много време. Нашите зимни курорти използват инфраструктурата си и през летния сезон , за да качват велосипедисти до началото на велотрасетата, но се оказва, че има и друг вариант..

публикувано на 04.09.24 в 11:05

"Остава" с нов сингъл, седмица преди големия концерт в Борисовата градина

След като активната и емблематична група "Остава" има нов сингъл, какво друго ни остава, освен да поканим фронтмена Свилен Ноев да го представи и да направи премиерата в ефира на БНР-Радио София? Това наистина се случи в сутрешния блок в контекста на разговора с вокалиста. "Обичам края на лятото и есента. При всяка нова песен се..

публикувано на 04.09.24 в 10:13

На 7 локации в София ще има спиране на водата

На 4 септември (сряда) във връзка с монтаж на спирателен кран на ул. „Мюнхен“, НПЗ „Искър“, от " Софийска вода" предупреждават, че се налага спиране на водоподаването от 9:00 до 21:00 часа в района на: НПЗ „Искър“ кв. „Димитър Миленков“ кв. „Абдовица“ с. Бусманци с. Казичене махала Нова Враждебна промишлена зона север на НПЗ „Искър“..

публикувано на 04.09.24 в 07:55
Ще бъде приятно за разходка, особено с компания и по сянката

Слънчево, до над 30°, но иде бавно захлаждане

Днес времето ще бъде предимно слънчево. След обяд ще се развие купеста облачност и на отделни места в планинските и източни райони ще превали краткотраен дъжд с гръмотевици. Ще духа слаб и умерен вятър от изток-североизток. Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°, в София - около 31° . По Черноморието преди обяд ще бъде слънчево...

публикувано на 04.09.24 в 07:15

250 деца от Украйна ще учат у нас

От 15 септември 250 деца от Украйна ще стартират своето обучение в българските училища, съобщават от интеграционно-образователния център  Український Вулик  ("Украински кошер"). Организаицята е част от Национална мрежа за децата и повече от две години помага на деца и семейства от Украйна да се адаптират успешно в българското общество...

публикувано на 03.09.24 в 17:35

Концертната и спортна зала "Арена София" вече е с нов спонсор и име

Ръководството на Национална спортна база (НСБ) ЕАД проведе успешни преговори и подписа нов договор за генералното спонсорство на многофункционалната спортна зала „Арена София“ с игралната платформа 8888.bg, съобщшиха от дружеството. Съгласно условията на договора, от 1 септември 2024 година официалното име на залата ще бъде „Арена 8888 София“...

публикувано на 03.09.24 в 17:30