"Ти, подобие мое" е новият роман на Радослав Бимбалов, за който той разказа в предаването "Радиокафе". Книгата излезе преди дни, а нейното представяне пред широката публика ще бъде на 25 септември в "Топлоцентрала".
"Входът е свободен, голяма зала, ще има място за всеки, който прояви интерес. Ще присъства и Мари Врина Николов, която е страхотен литератор, преводач, българист и изключителен човек, а модератор ще бъде журналистът Деси Стоянова", посочи Бимбалов.
Книгата е необичайна и сложна като структура.
"Когато подготвях синопсиса за тази книга се оказа, че не мога да го побера в една страница, което е обичайния формат, но синопсиса стана 2 страници, а той трябва да е подробен и детайлен. Но ако трябва в едно изречение да опишем книгата – това е антиутопия, в която се разказва за това как човечеството е изгубило способността да състрадава и състраданието се е превърнало в недъг, който се преследва официално", разкри авторът.
Книгата не е "розова", не е лека, но се чете леко, допълни той.
По думите на професор Анелия Личева, в книгата има доста провокации и експерименти, които се надявам тепърва да разкриват читателите и един от тези експерименти е, че разказвачът е самият Бог. Това звучи доста нахално и провокативно, но всъщност, когато човек започне да чете книгата ще осъзнае, че не е съвсем така. Защото този Бог, който разказва историята, връщайки се назад няколко века, вади случки и истории, които добре знаем, но погледнати през неговата перспектива и ни казва много важни неща. Като това, че сме го поделили като натрошена нафора, измисляйки хиляди религии, приписваме му нашите собствени физически качества рисувайки го като наше подобие, но не само това – приписваме му и нашите грехове – жестокостта, липсата на съпричастност. Той говори критично към нас, човеците, но в същото време с огромна доза сарказъм, самоирония така, че ще бъде любопитно за читателите, изтъкна Радослав Бимбалов.
Чуйте повече в разговора на Лили Големинова.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..