Програмата е безплатна, с което дава равен достъп до предприемачеството на всички младежи в 10. или 11. клас.
Срещите между менторите и учениците са ежеседмични, в продължение на една учебна година. Чрез специално разработена програма от теми, учениците могат да се научат как се прави бизнес, как се работи в екип и как се презентира пред инвеститори.
Пред Радио София Зорница Миткова обясни, че групите са от 10-15 ученици, които работят с двама ментори.
„Менторите са хора от предприемаческите среди, от бизнеса, от стартъп компании. Те работят с учениците в продължение на 8 месеца, като се срещат всяка седмица, за час и половина. На година имаме по 700 ученици и около 90-100 ментори. Целта на програмата е да научи учениците на „меки“ умения, това, което не е застъпено в училище, т.е. те идвайки в „Тийноватор“ си помагат и за училище, и за кандидатстването в университет“, каза Зорница Миткова.
Тя добави, че минавайки през програмата учениците отрано са подготвени за пазара на труда.
Габриела Ангелова - ученичка от 19 СОУ и Татяна Петкова - ученичка в 12. клас в НПМГ са част от „Тийноватор“. Те вече са преминали през програмата и споделят, че в началото са се записали на шега.
„Това беше успешен експеримент. Менторите те въвеждат в тематики, свързани не само с предприемачеството, но и с начин на мислене, което е най-важното от целия експеримент, който си направих с „Тийноватор“ – да можеш да мислиш логически, да се научиш да търсиш решения по различни начини, защото един проблем няма само едно решение“, каза Габриела Ангелова.
„За мен също започна като предизвикателство. Учим се да говорим пред хора, да изнасяме презентации, да се отпуснем да говорим, така че да хванем вниманието на публиката“, сподели Татяна Петкова.
„Тийноватор“ се реализира пилотно в България през учебната 2018-2019 година, когато в програмата участват общо 50 ученици от четири училища в София.
За шест години в „Тийноватор“ са регистрирани над 2300 участия на ученици от 40 града, с над 200 ментори, а на Финалните състезания са представени над 300 стартъп бизнеса.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
От 23 до 26 ноември 2024 г. между 16.00 и 22.00 ч., в Културно пространство "Бобина", ще бъде представена експерименталната аудио-визуална инсталация на режисьорката Златина Тенева "Вечерята". Спектакълът проследява завихрянето на семеен конфликт, в който детето неволно се оказва не само наблюдател, а и участник. Инсталацията преплита кино и..
"Контрасти" - изложба, в която си дават топла приятелска среща живопистта и музиката. На 22 ноември известният български художник Панчо Малезанов ще открие съвместна изложба с много обичания български музикант и джазмен Васил Петров. Художникът има зад себе си 30 самостоятелни изложби за малко над 30 години, близо 30 участия в общи художествени..
Пред днешния ден Френско-българската търговска и индустриална камара организира посрещане на новото божоле в София, съобщават от камарата. По стара френска традиция всяка година в третия четвъртък на месец ноември се посреща първото младо вино "Божоле" . Вече близо 20 години тази традиция се спазва и в България. Основна заслуга за провеждането на..
Пет задължителни насоки за проектиране и ремонт на улици и градска среда, които да гарантират безопасност, функционалност и естетика, предлагат общинските съветници от групата на "Продължаваме промяната-Демократична България и Спаси София". Мерките са обособени в групи: - Пътната безопасност или ясно обозначени пешеходни пътеки,..
Летище София работи нормално при зимни условия, съобщават от пресцентъра на аеропорта. Извършват се процедури срещу обледеняване на самолетите. Летище София призовава пътниците да идват поне два часа по-рано на терминалите преди пътуване.
Условията в планините не са подходящи за туризъм, съобщават от Планинската спасителна служба (ПСС) на Българския Червен кръст (БЧК). Времето е ветровито и облачно. На повечето места има минимална снежна покривка - между 1 и 6 см. Лифтовите съоръжения в курортите не работят заради силния вятър. Няма регистрирани инциденти с туристи през последното..
В началото на месец октомври, Агенция за онлайн маркетингови проучвания извърши национално-представително изследване, което цели да определи навиците и мотивацията на онлайн потребителите. Данните показват, че има три основни категории купувачи – прагматични, спонтанни и неутрални потребители, каза пред Радио София маркетологът Даньо..