До средата на ноември се провежда и международен образователен панел с лектори, които ще представят нови европейски практики за популяризиране на визуалните изкуства и преживяването в музея.
“Тази програма ни позволява да има безплатен достъп за посетителите. За децата до 12-годишна възраст е безплатна по принцип, но за по-големите, както и за родителите им входът е свободен, за да могат да се случват посещенията с по-голяма честота. В общи линии, всяка седмица има такива ателиета, които са насочени от най-малките до тийнейджърите”, казва Гергана Мудова, организатор на образователната програма в Националната галерия "Квадрат 500".
Фокусът е и върху семействата, т.е. има ателиета, които са насочени конкретно за работа с деца и родители или деца и техните баби и дядовци. Ателиетата са така направени, че да могат заедно да работят в синхрон и в края на ателието да изработят обща творба.
“Идеята е, че има теоретична част във всички ателиета. Изкуствоведите, които ги водят, запознават посетителите с конкретната тема на ателието. Последната събота сега беше за Златю Бояджиев и разкази по картини, в които децата се запознават с творчеството на художника и след това пишат техен разказ по картините, след което го разказват пред останалите, а след това обсъждат картините и самия разказ - какво са видели, разбрали. Това е един педагогически подход, в който децата, под формата на игра, се запознават с авторите и техните произведения, и така ги запомнят по-лесно”, обяснява Гергана Мудова.
Проектът "Форми, изкуство в публична среда" се изпълнява с финансовата подкрепа на Столичната община – Програма „Европа“ 2024, от фондация „Мусиз“, в партньорство с Испанското посолство в София и Националната галерия.
Чуйте повече в разговора на Гергана Пейкова в звуковия файл.
Снимки: Национална художествена галерия "Квадрат 500".
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..