Какво се случва в кошера? На пчелите с любов

Пчелите имат силата да изменят и да влияят върху околната среда. Подобна задача стои в основата на цялостната концепция на кампанията „На пчелите с любов”. Събитията в рамките й ще информират, разказват, обучават, проучват, ще са намесват в градските пространства, ще се движат по периферията на града, ще се стремят към по-добрия пример. 

Пчелите имат значителна роля в поддържането на биологичното разнообразие и екологичното равновесие. Кампанията "На пчелите с любов" е фокусирана върху това да редуцира смъртността, причинена от погрешна човешка дейност. В кампанията са включени много градски събития, обучителни семинари и срещи, в които и по-малките, а и възрастните да разберат важността на новите процеси в градския живот и значението да се консумира мед от български производители. 

Кампанията „На пчелите с любов” е фокусирана върху това да редуцира за смъртността, причинена от погрешни човешка дейност. Установено е, че в България попадат неподходящи за околната среда вещества за растителна обработка, ГМО, антибиотици, които са изключително вредни за пчелите. В опозиция на това наблюдение е фактът, че релефът и огромното растително разнообразие на страната създават условия, почти без аналог в Европа, за отглеждането на пчелни семейства на доста голяма част от територията на страната.

В края на 2006 г. в докладите на ЕС се описва „синдром на разрушената пчелна колония” (СРПК) по-популярен като „синдром на празния кошер”. Терминът, придобил разтегливо тълкуване, се появява вследствие на редица наблюдения, изследвания и официални доклади, които, най-общо, показват рязко оредяване на кошерите и пчелните семейства.

В аудиото ще чуете за акцията "21 грама злато" , която е насочена към премахването на опаковъчните медчета в заведенията и заменянето им с буркани с български качествен мед. Целта е заведенията да започнат да купуват  мед директно от български производители. Освен това именно "Пчелите с любов" бившата полицейска кабинка на ул. „Ангел Кънчев“ и бул. „Патриарх Евтимий“ беше изцяло преобразена в кошер от групата Destructive Creation.

Нашият екип ви пожелава, когато ходите "в кошера" да консумирате освен бира, така и вкусен български медец.

А сега - чуйте сладките приказки между Петя Чалъкова от сдружение "Щипка" - един от основните организатори на кампанията - и Юлия Владимирова. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!