Електронният обмен ще позволи от средата на следващата година и хората да получават по-бързо парите си. За тази цел поне 100 хил. фирми ще трябва да се регистрират като потребители на електронна услуга в НОИ.
Всички онези работодатели, които подават до 2 документа на хартия, да могат да ги подават на хартия, от 2 до 10 – на електронен носител и повече от 10 – задължително по електронен път. Над 100 хил. фирми трябва да станат оператори с тази система.
Предвижда се, че самоосигуряващите се лица да се възползват повече. За тези от тях, които нямат електронен подпис, могат да упълномощят лице, което има, да подава документите. Те са единствената група от хора, които ще трябва да идват до нашите териториални поделения, за да заявят желанието си кое точно лице ще подава данните им. Това обясни директорът на дирекция "Краткосрочни обезщетения" в НОИ Даниела Асенова.
Тя каза, че системата за регистрация на фирми ще бъде активна от 1-ви декември и не изисква посещение на място в офисите на НОИ. Според нея процедурата няма да затрудни никого. Краен срок няма.
Така, на практика, ще се скъси и срокът, в който ще се изплащат парите на хората. От 1-ви юли 2016 година, както е записано в новата наредба, вместо сегашните 15 дни, това ще става факт в рамките на 10, макар че и сега НОИ успява по-бързо, с изключение на София.
Интервюто на Цветелина Стоянова с Даниела Асенова можете да чуете от звуковия файл.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..