През безброй разновидности (от камък, кост и глина, дърво или тръстика, кехлибар, кристал, метали – благородни или не.., та до всевъзможни измерения на вездесъщата, неизбежна пластмаса), нашата Примадона в пространството между барок и рок, още от дълбините на времето винаги е присъствала в битието на човека из целия ни земен свят. В две последователни срещи се докосваме до вдъхновяващия глас на сияйната царица на дървените инструмент – флейтата. С глас нежен, мек и сочен в нюансите, а когато се налага – категоричен и пронизващо остър във високите тонове или сластно задъхан, с тембър от ниския регистър…
Избираме за вас пиеси от Антонио Вивалди (Antonio Vivaldi), „Джетро Тъл“ (Jethro Tull), Георг-Филип Телеман (Georg-Philip Telemann), „Чикаго“ (Chicago), Жан-Батист Люли (Jean-Baptiste Lully), Пиер-Габриел Буфардeн (Pierre-Gabriel Buffardin), Чик Кърия (Chick Corea), Майкъл Франкс (Michael Franks)в част 1; Йохан Себастиан Бах (Johann Sebastian Bach), Мишел Блаве (Michel Blavet), Пол Саймън (Paul Simon ), Кет Стивънс (Cat Stevens), Лий Ритенур (Lee Ritenour) в част 2.
Звучат изпълнения на флейтистите Симеон Щерев, Лиза Безносюк (Lisa Beznosiuk), Джо Фаръл (Joe Farrell), Ян Андерсън (Jan Anderson), Франс Брюген (Franciscus “Frans” Jozef Brüggen ), Уолтър Паразайдър (Walter Parazider), Вилберт Хазелзет (Wilbert Hazelzet) в част 1; Михаел Шнайдер (Michael Schneider), Сабина Байер (Sabina Bayer), Роланд Кърк (Roland Kirk), Христо Христов, Кийт Джарет (Keith Jarrett), Саймън и Гарфанкъл (Simon & Garfunkel),Ърни Уотс (Ernie Watts) в част 2.Слушайте в две последователни издания, 3 и 7 юли от 23.00-24.00 ч.
Добре дошли сте!
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
Операта е по едноименната пиеса на Жул Барбие и Мишел Каре, базирана върху приказки на Е. Т. А. Хофман Либрето: Жул Барбие Световна премиера (без действието "Жулиета"): 10 февруари 1881, "Опера Комик", Париж Първо изпълнение в България: 9 март 1922, София Място и време на действие - Нюрнберг, Германия; Венеция, Италия - началото на ХІХ век..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
След определението на Конституционния съд за преизчисление в национален мащаб на резултатите от произведените на 27 октомври 2024 г. избори за народни..
Двудневна културна програма, посветена на народните обичаи – Кукеров ден и Сирни заговезни, организират в Поморие в първите дни на март. "От..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg