Само 4% от българските ученици се чувстват добре в училище. Оказва се също, че т. нар. "елитни" училища, където от децата се очаква висок резултат, благополучието е най-ниско.
Липсата на общност и приятелство, конкурентната среда, фаворизирането на определени деца от учителите, както и социалните различия и липсата на усещане, че си значим - това са основните причини децата да се чувстват нещастни в училище.
Фокусирането върху успеха и високите оценки пренебрегва една важна страна на учебния процес – а именно - детето да се чувства добре и да влиза в клас с желание. Благополучието на децата е от ключово значение. Когато детето се чувства добре, значимо и оценено, то дава по-добри резултати.
Друг притеснителен извод от национално-представително изследване сред седмокласниците от 2018 г. показа, че 44.7% от тях не вярват, че техните съученици са добри хора.
Целта на четвъртото издание на кампанията „Айде да сме по-добри“ е да предизвика българското училище да предложи начини да подобри училищната среда. Самите деца биват насърчавани да търсят и споделят добрите неща, на които стават свидетели и да бъдат по-добри един към друг.
Кампанията „Айде да сме по-добри“ продължава до 31 май, а конкурсът за учители - „Видях доброто в теб“ - до 21 май.
Повече за двете кампании ще научите от разговора на Ива Дойчинова с Латинка Дучева от Център за приобщаващо образование и деца от столичното 51 училище.
Все повече научни изследвания насочват вниманието към психичното здраве на жените след раждане и необходимостта от навременна и достъпна подкрепа. В предаването "Време за наука" бе представен иновативен проект – виртуален терапевт, създаден да помага на жени, страдащи от следродилна депресия. Една от създателките на платформата "Мамфидент",..
Софиянци често казват с ирония, че виждат какво дишат. Въпреки че проблемът със замърсяването на въздуха е национален, столицата се намира в центъра на дебата не само заради голямата концентрация на население, но и поради значителното потребление на енергийни ресурси. Около 30% от целия използван газ в България отива за осигуряване на парно и топла..
Фондация "Ела и ти" за пета поредна година покани хора с увреждания да изкачат Черни връх, водени от силата на общността. "Панти, шейни, усмивки" – така наричат събитието, защото за тях следите в снега са белег на споделените емоции, а усмивките – знак, че си част от нещо по-голямо. С помощта на доброволци и планински спасители участниците успяха..
На 20 февруари 2025 г. във Висшето училище по финанси и застраховане (ВУЗФ) се проведе тържествената церемония по връчването на Годишните награди за образование по икономика в средните училища за 2024 г. Събитието, което се организира за втора поредна година, има за цел да отличи и признае успехите на ученици, учители и директори, доказали своите..
В днешния свят финансовата грамотност е съществено умение, което трябва да бъде интегрирано в образованието. В рубриката "Темата на деня" експерти обсъдиха как личните финанси могат да станат част от знанията, които българските ученици получават в училище, и как представители на бизнеса могат да допринесат с личния си опит. Гости в ефира на "Нашият..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е..
Колкото е необяснимо абсолютното, толкова е необяснимо и това, което ни подтиква към неговото търсене, смята актьорът Стелиан Радев. Той влиза в ролята на..
Дискусията започва с изследването, което пише професор Александър Кьосев за "Чевенгур" на Андрей Платонов, използвайки единствения завършен роман на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg