„В Залцкамергут, там можеш хубаво да се повеселиш!“ С началната строфа на тази най-известна песен в историята на австрийската оперета, Лехар-фестивалът Бад Ишъл кани своята публика на фестивалното лято 2019 година, за да я пренесе в хотела „Бялото конче“ на езерото Волфгангзее.
Зингшпилът „Бялото конче“ на Ралф Бенатцки е вероятно най-известната творба в областта на забавния музикален театър и ще бъде наново поставена от художествения ръководител на фестивала Томас Енцингер. Оперетата е забавно ревю, в което различни стилове и жанрове като валс, фокстрот и шлагер са вплетени в едно цяло и заразяват публиката с много настроение. В артистичния екип са ангажирани звезди от сцената и телевизионния екран: Рамеш Наир, Сузана Хиршлер, Хелга Папоушек и Курт Шрайбмайер. В сюжетната линия на зингшпила „Бялото конче“ се откроява любовната история на келнера Леополд и собственичката на хотела Йозефа Фогелхубер. Тя обаче се главозамайва по своя постоянен гост др. Зийдлер, който обаче се влюбва в младата берлинчанка Отилия. И когато към главните се прибавят и второстепенните персонажи на вечно мърморещия фабрикант Вилхелм Гийзеке, както и прекомерно чувствителния проф. Хинцелман с неговата фъфлеща дъщеря Клерхен, интригите са „в кърпа вързани“.
Премиерата на „Бялото конче“ от Ралф Бенатцки ще бъде на 13 юли тази година. Жак Офенбах е един от създателите на оперетата в музикалната история. С творчеството си той променя коренно музикалния театър през втората половина на 19 век. По повод 200-годишнината от рождението му, Лехар-фестивалът ще пренесе този път публиката в Париж. По френски „патент“ актьорите на сцената ще се обичат, ще си изневеряват и ще танцуват. Разбира се, че известният кан-кан на Офенбах няма да липсва.
Със своята фриволна оперета „Парижки живот“ Офенбах отправя поглед, изпълнен с виц и ирония към френската столица. В тази „Мека“ на удоволствията искат да участват и почиващият там шведски Барон фон Гондремарк и неговата съпруга. С пристигането си в града на любовта те са посрещнати от някого, който се представя за друго лице. Последствията от това са всъщност една объркваща игра, в която човешкото излиза на преден план и на дневна светлина.
„Парижки живот“ се поставя за първи път в Бад Ишъл. За нуждите на Лехар-фестивала творбата изцяло и наново се превежда и обработва. В главните роли са ангажирани Александра Райнпрехт и Герд Фогел. Премиерата е на 20 юли тази година. С третата продукция в полусценична форма, Лехар-фестивалът ще представи за първи път една рядка творба на почетния гражданин на Бад Ишъл Франц Лехар. При това публиката ще бъде омагьосана не само от хубавата валсова музика, но и изненадана от модерните джаз-мелодии, които Франц Лехар използва в „Кло-кло“. Кло-кло Мустаж е една известна вариететна певица. Сред нейните многобройни ухажори е и кметът, когото тя много мило нарича „папа“. Един ден Кло-Кло го моли писмено за финансова помощ, но писмото стига до неговата съпруга, което довежда кмета и неговата мнима дъщеря да турбулентни моменти.
Зийглинде Фелдхофер, Герд Фогел и Сузана Хиршлер са водещите персонажи. Полусценичната постановка ще бъде записана и издадена на компактдиск от немската звукозаписна компания за класическа музика Classic Produktion Osnabrück. Премиерата е на 10 август тази година.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg