Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Дон Жуан” в новия сезон на „Ковънт гардън”

събота, 16 ноември, от 20 часа

2
Снимка: Mark Douet/ roh.org.uk

За пореден път ще ви пренесем в един от най-прекрасните оперни театри в света – Кралския в Лондон. На 10 октомври тази година там се състоя спектакъл на „Дон Жуан“ или „Наказаният безпътник“ – веселата драма в две действия на В. А. Моцарт.

В главната роля е уругвайският баритон Ервин Шрот, спечелил световна слава именно с интерпретацията си на Дон Жуан. Партньорки на „въплъщението на сатанинското зло“, по думите на Шарл Бодлер, са Малин Бистрьом (в ролята на Дона Ана), Луиз Одлър (Дона Елвира) и Мирто Папатанасиу (Церлина) – трите дами, които съблазнителят на женските сърца самодоволно включва в списъка със своите „2065 завоевания от Испания до Турция“. Тези сложни и противоречиви герои в драматичното развитие на операта изискват от изпълнителите особена проницателност и емоционална интензивност. Режисьор на постановката е Каспер Холтън от Кралската датска опера, а диригент – немският маестро Хартмут Хенхен.

Изпълнителски състав:
• Дон Жуан, млад безнравствен благородник – Ервин Шрот, бас-баритон;
• Командорът (Дон Педро) – Петрос Магулас, бас;
• Дона Анна, негова дъщеря – Малин Бистрьом, сопран;
• Дон Отавио, годеник на Дона Анна – Даниел Беле, тенор;
• Дона Елвира, изоставена любима на Дон Жуан – Мирто Папатанасиу, сопран;
• Лепорело, слуга на Дон Жуан – Роберто Талявини, бас;
• Мазето, селски момък – Леон Косавич, бас;
• Церлина, годеница на Мазето – Луиз Олдър, сопран;
• Селяни, селянки, слуги, гости, танцьори, танцьорки, музиканти.
Хор и оркестър на Кралската опера „Ковънт гардън“ – Лондон.
Диригент – Хартмут Хенхен


Съдържание на операта „Дон Жуан“ от В. А. Моцарт

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Лия Петрова представя Корнголд под палката на Йоханес Калицке

Родена преди 34 години в София, Лия Петрова се превърна в откритие на международната музикална сцена през 2016-а, когато спечели първата награда на конкурса"Карл Нилсен" в Дания, ръководен от майстора на пианото Николай Шепс-Знайдер. Следващите години са белязани с поредица от постижения и артистични успехи. Нейните изразителност и талант се..

публикувано на 16.04.24 в 09:30

Музиката на "Молец", която носи усещане за свобода

Един мъдър човек каза, че откакто се е появило радиото, самотата вече не била същата. А какво да кажем за музиката в такъв случай?! Какъв разговор само водим с нея, без дума да кажем. Когато душата има нужда да замълчи и търси друга душа, музиката говори като за двама. Когато живееш между невъзможности, музиката ти показва пътя. Разкрива ти..

публикувано на 16.04.24 в 08:05

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 16 до 30 април 2024 г.

16 април Свири симфоничният оркестър на Българското национално радио с диригент Марк Кадин. 3.00 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Рапсодия по тема от Паганини, оп. 43. Солист: Андрей Гугнин (пиано). 3.27 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Прелюд в Сол мажор, оп. 32 № 5. Изпълнява Андрей Гугнин (пиано). 3.32 часа – Сергей Прокофиев (1891-1953),..

публикувано на 14.04.24 в 09:05

"Летящият холандец" се завръща на сцената на Кралската oпера

След дългогодишно отсъствие "Летящият холандец" на Рихард Вагнер се завръща на сцената на Кралската oпера. Вагнер създава произведението вдъхновен от сатиричната новела "Мемоарите на господин фон Шнáбелевóпски" на Хайнрих Хайне и разтърсен от едно свое бурно пътешествие с малък кораб от Рига до Лондон. Записът, който ще прозвучи е от 16 март 2024..

публикувано на 13.04.24 в 08:05
Аделина Александрова и проф. д-р Петя Бъговска (вдясно)

Проф. д-р Петя Бъговска: Много е важно да има отношение към миналото

За нея спокойно може да се каже, че не тя е избрала инструмента, на който свири, а той е избрал нея. Заниманията ѝ с музика всъщност започват от пианото, но съдбата пожелава животът ѝ да бъде свързан с контрабаса! И там тя е пълновластна господарка – изтръгва от него звуци, изненадващи за внушителния му размер, и го подчинява безусловно на творческата..

публикувано на 12.04.24 в 11:15