Софийското метро отбелязва 22-рата си годишнина. На 28 януари 1998 г. тръгва първото влакче от сп. "Сливница" до "Константин Величков".
Оказва се обаче, че младото метро има интересна предистория, която започва през 1967-1968 г.
Тогавашният проект е предвиждал не просто класическо метро, а „комбиниран скоростен трамвай“, който да се движи и над земята и под нея. Подземните линии били предвидени за централните градски части, където няма място за наземното им строителство, а наземните линии – за периферните райони: "Люлин", "Надежда", но също Драгалевци, "Княжево", Банкя, гарите Искър, "Подуене" и разбира се, металургичния комбинат „Кремиковци“ – пише сайтът "Българска история".
Интересно е, че проектът е предвиждал една София с население 1 600 000 жители. Идеята за изграждане на метрото била да „подобри хигиената на града и да пести нерви“, като предостави „уличния простор на пешеходците и личния превоз“.
Като изключим факта, че днес се опитваме да ограничим и личния превоз, целите на вече построеното метро не се различават съществено от заявените преди 50 години.
В проучванията в края на 60-те специално място е било отделено на точките с „много археологичен материал“, а за станция "Сердика" проектантите са „познали“, че и в наши дни ще бъде най-натоварената.
Към днешния ден на Софийското метро ни връща Стефани Ангелова от "Нашият ден". Тя се среща с Рафаил Рафаилов, трето поколение машинист, който разказва любопитни истории от работния си ден под земята.
Третото издание на "Техновейшън" (Technovation) се очаква да стартира скоро, събирайки вниманието на иноваторите и ентусиастите в технологичния сектор. Рубриката “Денят делово“ на предаването е посветена на предстоящото събитие, гост е Таня Кръстева, главен редактор на списание "Мениджър“. Кръстева подчертава важността на технологичния сектор за..
Националният железопътен превозвач БДЖ обяви, че се налага промяна в цените на билетите за пътуване с влак. Причината за това е драстичното увеличение на разходите на дружеството през последните няколко години. Според официално изявление от държавните железници, увеличението ще бъде средно от около 20% и ще влезе в сила от 7 май 2024 година ...
Кариерният форум "Презареди кариерата си" 2024 представлява изключително значимо събитие в България, целящо да представи възможностите за професионално развитие във възобновяемата енергетика. Организиран от сдружение "Соларна Академия България" и M3 Communications Group, Inc., този форум събира водещи представители от енергийния сектор, държавната..
В ефира на "Нашият ден, Виктория Бешлийска , известна писателка и авторка на два обичани български романа "Глина" и "Сърце" , сподели своето мнение по няколко актуални теми. Тя изрази загрижеността си относно програмата, особено в областта на литературата и другите разказвателни предмети в училищата, като отбеляза, че децата се чувстват..
Свикнали сме да възприемаме пластмасата като вредител, който задушава природата. Организацията "Ценна пластмаса" има за цел да промени тази представа. Как битовите пластмасови отпадъци и натрупаните вкъщи найлонови торбички могат да заживеят нов живот – в "Нашият ден" разказва Георги Балинов . "Гледах на пластмасата като на нещо много..
Дългоочаквана и вълнуваща приятелска среща в една морска лятна вечер събира вечните архетипни герои, за да разкажат чрез музика, танц и много игра за..
"Notbad" ("Не е лошо", "Не е зле") е новият албум на изгряващата финландска фюжън група "Peela" , издаден на 8 март 2024 година. Това е техният..
Книгата "Странично осветление" от актьора Юрий Рахнев е яростен монолог на един фоторепортер, градски човек, тръгнал по следите на заплатената..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg