„Вкусът на магията“ е приказно фентъзи от ново поколение. През 90-те, когато романите на Тери Пратчет започнаха да излизат у нас, българските автори, които пишеха в жанра, го правеха под псевдоним. Фантастичните сюжети, потопени в условна реалност, не биваха подписвани с българско име. Оттогава мина много време.
Днес Деяна Драгоева, позната като сценарист и съавтор, "тайното перо" и автор в сянка зад различни проекти, "проговаря" със собствения си глас.
Дебютният й роман „Вкусът на магията“ е адресиран както към детската, така и към зрялата публика: тя е "за малки, които търсят накъде ще се усуче пътят им, и за големи, заседнали край езерото на забравата, които не помнят как да се върнат при себе си."
Романът развива идеята за слепотата, която често ни пречи да видим нещо друго, освен тъмнина. Това е история за суетата, фокусирала погледа ни единствено върху самите нас. История за краткостта на живота, безкраен в дните, в които е раздробен. За приятелството, силата на което кара всяка армия да бие с едно сърце."
Деяна Драгоева е сценарист, писател, редактор. Тя е доктор в направление „Обществени комуникации и информационни науки“ към Факултет по журналистика и масова комуникация на СУ „Св. Климент Охридски“. Повече от 18 години работи като сценарист на тв предавания, документални филми, сериали, рекламни и информационни клипове, образователни формати и др.
Съавтор е на романа „Алкохол“ (2010), написан съвместно с Калин Терзийски.
„Вкусът на магията“ е първият ѝ самостоятелен роман.
В епизод 567 "Трамвай по желание" среща своята публика с универсалния сценичен талант Атанас Палюшев. Кой е Палюшев? В своя творчески профил Атанас е лирико-драматичен тенор, школуван в класическото пеене. Завършва първо ВИТИЗ, а после и Консерваторията със специалност оперно пеене. Специализира в прочутото Миланско оперно училище към..
Живеем насред бързо развиващи се технологии, крайни социални нагласи, влияния на глобални тенденции, променящи възприятията и взаимодействието ни със света. За културата на младите българи, за живота на сцената и извън нея и за влиянието върху следващото поколение в "Нашият ден" разговаряме с актьора Филип Буков . Буков е познато лице от..
Как се създава достъпна театрална среда за деца в неравностойно положение – разговор с режисьора и сценограф Олег Степанов и с актьора Владимир Богданов от театралната компания The Balkan Theatre Factory . The Balkan Theatre Factory подкрепя достъпа на деца в неравностойно положение до театъра чрез инициативата "60 от сърце", която..
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Световноизвестният гръден хирург проф. Валтер Клепетко, който до пенсионирането си бе ръководител на катедрата по хирургия в Университетската болница..
"Какво отлагате на ежедневна база?", пита психотерапевтът Алис Русева и съветва това да бъде първият въпрос към себе си при симптоми на тревожност, които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg