Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Главен герой:

Нейно Величество Черноморската кухня

Снимка: Pixabay

Програма за развитие и популяризиране на черноморската кухня вече трета година разработва брандът Black Sea Cuisine, обяви за „Нашият ден“ един от вицепрезидентите му Желязко Атанасов. Потенциалната целева аудитория надвишава 500 милиона крайни потребители в световен мащаб. Работи се по създаването на обща база данни от ястия и продукти, типични за черноморското крайбрежие, която съдържа над 650 наименования от крайбрежната зона на България, Русия, Турция, Украйна, Грузия, Молдова и Румъния.

„Според анализите ни брандът трябва да включва не повече от 50 ястия и 25 регионални продукта“, казва Желязко Атанасов и уточнява, че изброените ще бъдат селектирани до края на 2020 година. Крайната цел е позиционирането им в топ 12-15 на най-разпознаваемите кухни до края на 2025 г.

Програмата се реализира от Международен изпълнителен трансбрегови комитет с представителства в България, Грузия, Русия, Турция и Украйна, създаден през 2018 г., в който участват имена от световния бизнес, туристическата индустрия, кулинарното изкуство, маркетинга и спорта.

Според Желязко Атанасов една от възможностите за развитие на черноморската туристическа индустрия и подкрепата за черноморската кухня е Международният клъстер „Black Sea Cuisine“, в който могат да участват компании от всички черноморски държави, както и споделящите философията и целите на проекта.

Защо експертите от Black Sea Cuisine разработват „Речник на термините“ и „Рецептурен справочник“? Кои от черноморските държави дават подкрепа на бранда и на правителствено ниво? – отговор на тези и други въпроси в звуковия файл.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Исторически парк край Варна

История с капитални букви

Какво представлява комплексът „Исторически парк“ край село „Неофит Рилски“ и защо предизвика интереса и въпросите на журналистите? Как се финансира това начинание? Имат ли защита акционерите, участващи с парите си в проекта? Може ли да се набира   капитал без  одобрен проспект от Комисията по финансов надзор? Остават ли въпроси, зададени..

публикувано на 09.07.20 в 18:15

Деница Аргиропулос: Щастлива съм с предците си

Деница Аргиропулос е заряд от усмивки, смелост, независимост, уважение към предците и щура, нежна и горда майка на Киара. Рожбата на артистичното семейство на Кирякос Аргиропулос и Пламена Гетова обича да казва, че крушата не пада по-далеч от дървото. В нейния случай това се оказва вярно, но гарнирано с ароматите на по-динамични и променящи се времена,..

публикувано на 09.07.20 в 11:26

Проф. Стамен Стаменов: Космосът говори

Датата на рождението ни е известна. За всички. Датата на отпътуването ни е енигма. И знак. Какво оставя като послания най-прочутият български уфолог проф. Стамен Стаменов и как се сбогуваме с него днес, за да се осмелим да погледнем към настоящето и бъдещето си във време на пандемия. Журналистката и поетеса Бистра Александрова си..

публикувано на 08.07.20 в 10:25

Докато има деца, ще има цирк

"Докато има деца, ще има цирк", по този начин легендарният български клоун Тошко Козаров е подписвал снимките си. В момента циркът е поставен пред изпитания, но историята му никога не е била лесна. В голямата част от съществуването си, ограниченията са били постоянен спътник на цирковото изкуство, както ще научите от разговора с легендата на българското..

публикувано на 08.07.20 в 10:12

Как да продаваме и пазаруваме онлайн

Едно от следствията на ковид кризата е, че дори големите международните марки започнаха да затварят голяма част от физическите си магазини и да се пренасочват още по-бързо към онлайн продажби. Общуването през екран заема все по-голяма част от времето ни, независимо дали по работа или за пазаруване. "Колкото до измамите при пазаруване, в момента в онлайн..

публикувано на 07.07.20 в 15:25