Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

В обятията на Даниел Боавентура

Снимка: Daniel Boaventura/Facebook

В две поредни издания „Музикална мрежа“ запознава с музикалния талант на бразилския актьор Даниел Боавентура. Той е една от звездите на бразилската сцена, от телевизионния екран, театралният подиум и мюзикъла.

Музицира внушително, умело владее гласа си и съчетава всички интонационни нюанси с лекота. Изглежда природата го е дарила и с дарба в пеенето, защото интерпретациите му излъчват сила и мощ, нежност, изтънченост, вкус и класа. Пее великолепно, а вибратото му, на моменти напомня това на Краля на рокендрола – Елвис Пресли.

Репертоарът на Даниел Боавентура прелива от евъргрийни, джаз стандарти и популярни мелодии. Изпълнява отличителни песни на Елтън Джон, Дона Съмър, Глория Гейнър, „Ърт, Уинд енд Файър“, Франк Синатра, Роберто Карлос, АББА, италиански и латиноамерикански шлагери.

Дуетите му с Паула Фернандес, Трейнте Остерхьойс, Филипа Джордано, Карлос Ривера, Киара Сасо, Даниел Жобим са впечатляващи.

Роден е през 1970 г. в столицата на щата Баия град Салвадор и досега е издал седем албума, три от които са концерти на живо.

Ето и някои биографични факти от актьорската му професия, която все пак е основното му занимание.

Кариерата му започва през 1993 г. с участието в мюзикъла „Безскрупулните“. Този спектакъл се радва на голям национален успех, играе се три години и печели наградата „Шарп“ (Premio Sharp) за най-добър мюзикъл. Сполучливата игра на Даниел Боавентура е забелязана и е поканен за първия си игрален филм и телевизионна роля.

От там насетне ролите му в киното и театъра се множат, наред с тези в дълговечните сапунени опери. Негови забележителни роли от сцената на музикалния театър, донесли му награди, са от спектаклите „Виктор/Виктория“, „Чикаго“, “Моята прекрасна лейди“, „Красавицата и звярът“.

И тъй като едно предаване е недостатъчно за този темпераментен и обаятелен артист, творчеството му ще е тема на две издания на предаването "Музикална мрежа" на 22 и 29 октомври, четвъртък, от 11.00 ч.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Мирела Френи в  „Евгений Онегин“ от Чайковски

Галаконцерт на Мирела Френи в Мюнхен от 30 май 1987, на пулта е Владимир Гяуров

Неделният следобед този път започва с думите „Аз съм смирена служителка на творческия дух“ на актрисата Адриана Лекуврьор. И аплаузи за нейната изумителна интерпретаторка, която остана в умовете и сърцата ни със спомена за крехката фигура, невероятните огромни очи, пленителната усмивка, красивите златисти коси, милото и естествено излъчване и поведение и..

публикувано на 22.11.20 в 08:10

„Пръстенът на нибелунга“ от архивите на Байройтския фестивал. Втора част – „Валкюра“

Втора поредна събота, с любезното съдействие на Европейския съюз за радио и телевизия, ще може да чуете част от Вагнеровата тетралогия „Пръстенът на нибелунга“ След отменените представления във връзка с Ковид-кризата Байройт отвори своите архиви! За пръв път от близо 30 години програма „Христо Ботев“ ще излъчи цялата тетралогия на Рихард Вагнер. Тази..

публикувано на 21.11.20 в 08:05
Хърби Хенкок

Пиеси с посвещения

В цикъла „Пиеси с посвещения“ на „Джаз клуб“ имате възможност да чуете авторски творби на Васил Пармаков (“Хуанамария“), Вини Колаюта („Брус Лий“ и „Блус на Джон“), Питър Ърскин, („България“), Боб Джеймс и неговата композиция „Себастиан“, посветена на Йохан Себастиан Бах. В срещата ни звучат и две пиеси на Хърби Хенкок: едната е свързана с легендарния..

публикувано на 19.11.20 в 10:14

Фолклорен радиоблиц с Ралица и Динко Атанасови

Сплотени, влюбени в живота си и в музиката, която ги свързва, са Ралица и Динко Атанасови. Какви съвети ще ни дадат за чуден живот и дали ще споделят нещо по-лично, чуйте в блицинтервюто.

публикувано на 19.11.20 в 09:25
Рихард Вагнер и Рихард Щраус

Прочути вокални цикли

Wesendonck LiederWesendonck Lieder Цикълът от пет поеми по стихове на Матилде Везендонк се появява в 1857 г. По същото време Вагнер работи и върху „Тристан и Изолда“. Двата шедьовъра са взаимно свързани, до голяма степен петте песни могат да бъдат разглеждани и като етюд към „Тристан“. Две са съдбовните събития, които довеждат до появата им: запознаването..

публикувано на 19.11.20 в 08:20