Бяла врана ли е режисьорът и актьор Ники Илиев на територията на българската киноиндустрия? Ники Илиев не се предоверява на културните чиновници, а търси други начини да създава кино. Той е автор, режисьор и участва като актьор в няколко известни български филма – "Чужденецът", "Живи легенди", „Нокаут или всичко, което тя написа“, "Завръщане".
Ники Илиев говори в "Нашият ден" за съвременните снимачни площадки и продукта, за финансирането и Закона за филмовата индустрия, за таланта и късмета.
"Предизвикателство е да правиш частно кино в България. Формула няма. Но има някои неща, които излизат с времето. Аз съм на мнение, че всяко нещо, което си струва да бъде направено, си струва в началото дори да бъде направено зле, докато започне да се получава. Защото само така се учим. Когато аз дебютирах, нямаше други такива примери и се получи с течение на времето и с проба-грешка.
Открих, че човек трябва да е много постоянен и същевременно с това да бъде отворен към новите неща и да се адаптира, и да търси партньори, които имат полза от него, колкото и той от тях. Ние тръгнахме в посока по-скоро на продуктово позициониране и започнахме да търсим варианти – ако снимаме на дадено място, то да е добро и за филма, и за мястото."
Философията на актьора за по-добър живот: "Да се концентрираме върху нещата, които можем да променим, и да оставим тези, които не можем да променим. Затова се опитвам да страня от други проблеми в българското кино и неща, които не ме засягат. Решихме с моя копродуцент Башар, че можем да правим частни филми и сме едни от малкото, които го правят консистентно, и решихме да се концентрираме върху това. То дава резултати – тази упоритост, тази дисциплина. И си осъзнат, готов да учиш, готов да признаеш грешките си и да поемеш отговорността си, защото не всеки път нещата се получават."
Относно Закона за филмовата индустрия: "Честно казано, не съм много наясно. Мисля, че са отпуснати повече средства за кино тази година, което е чудесно. Това е добре. Въпросът обаче е, че начинът, по който се изразходват парите за българско кино като цяло, не следва никаква логика и независимо колко пари ще се раздадат, това не дава гаранция, че резултатът ще бъде по-добър. А може би същите хора, които вземат към момента, ще вземат повече пари, а няма да се правят повече филми. Затова трябва да се носи отговорност, когато се дават средства на дадени продуценти, да се видят техните резултати и да има последствия – положителни или отрицателни."
Чуйте повече в звуковия файл.
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg