Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Моята прекрасна съпруга“ пита докъде ще стигнеш, за да запазиш брака си

Колко зловещи могат да бъдат малките тайни на една двойка? Докъде може да стигне човек, за да запази брака си и страстта в него? Какво се случва след „и заживели щастливо“ – много радост, хармония и споделеност или „докато смъртта ги раздели“ може да придобие ново значение?

В дебютния си роман „Моята прекрасна съпруга“ Саманта Даунинг разкрива съдбата на едно привидно перфектно семейство, което застрашава собствените си илюзии, върху които се крепи техният дом, за да изпита отново тръпката от неизвестното в любовната връзка.

„Това е един много по-многопластов роман, отколкото изглежда и наистина би могъл да те замисли за измеренията на любовта и различните фрагменти на любовния дискурс, ролите, които ние реално приемаме в една връзка и как се сменят те“, смята Темз Арабаджиева от издателството на книгата в България.

Ако всичко започва с това как мъж среща една жена, влюбват се, женят се и създават семейство, то типичната трагедия, която дебне в ъгъла на повече любовни истории, тук е различна. Защото Ренесансът в отношенията на женената двойка, за която разказва Саманта Даунинг, се проявява в желанието им да убиват.

„Може би тази книга трябва да върви с една бележка от автора, а и от издателството, честно казано – „Не опитвайте това вкъщи!“. Просто за да бъдем сигурни, че хората няма да решат да прилагат методите на Милисънт, главната героиня в книгата, и нейния съпруг, за да поддържат страстта жива“, допълни още Темз Арабаджиева, която определя психотилъра „Моята прекрасна съпруга“ като едно наистина любопитно четиво, което не спестява тънката ирония на читателите.

Целия разговор чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За скандалната пиеса на Иван Теофилов – 60 години по-късно

Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история.  Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...

публикувано на 25.04.24 в 17:55

Серия от лекции за тялото в киното с водещ Николай Колев

Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното".  "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..

публикувано на 25.04.24 в 17:29

Офорти на варненски ученици по рисунки на Владимир Димитров-Майстора

Как изглеждат рисунки на Владимир Димитров-Майстора през очите на ученици от специалност "Изящни изкуства" в Националното училище по изкуства "Добри Христов" в град Варна? За това разказват художникът Георги Кенаров и неговите ученици – Виктория Стоянова, Клементина Савова и Мария Бузева. В Градската художествена галерия "Борис Георгиев" в..

публикувано на 25.04.24 в 17:15

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53