„Оперно – театралният прочит на Русенска опера на първата комична опера „Слугинята – господарка“, който предлагаме на зрителите е „аксиома“ на режисьорските ми търсения от години в посока ВРЕМЕ – ПРОСТРАНСТВО. Всяко изкуство се развива във времето и всяко събитие може да бъде разказано и преценено истинно само като се погледне отстрани. Очевидно е, че за да бъде „видяно“ едно действие цялостно „повествователят“ трябва да отстъпи от него на дистанция, разкриваща достатъчно широка перспектива, от която може да се огледа цялото събитие. Но как да „отстъпим“ когато правим така наречения съвременен прочит на произведение от 18 в.
Как да запазим едновременно и дистанцията от епохата, а и да не изтървем възможността за смислов и стилен прочит. Дилемата се оказва привидна от гледна точка на философията, защото всички ние самите сме време – всички наши мисли, речи и действия са подвластни на времето. Имайки предвид всичко това и опирайки се на твърденията на Кант, че музиката е „изкусна игра на слуха и усещанията“, ние творците от Русенска опера си позволихме да прочетем операта „Слугинята – господарка“ през стила на commedia dell’arte. В спектакъла са смесени естетиките на 16 и 18 в., като във никакъв случай не е пропуснат и съвременния привкус“.
Това споделя Аделаида Якимова, която е режисьор на спектакъла и заедно с Вилиана Вълчева, диригент, Весела Василева – художник и Мария Анастасова – сценограф ще пресъздадат забавната история на Дженаро Федерико пресъздадена с музика от Джовани Батиста Перголези. В ролите на господаря Уберто и слугинята Серпина ще се превъплътят Пламен Бейков и Мария Анастасова.
В звуковия файл чуйте разказа на Аделаида Якимова.
Премиерата е на 5 февруари 2021 г. от 19 часа в зала „Филхармония“
"Аз не съм си поставял никакви граници. Просто написах музиката така, както я чувам, както я усещам. Тя е повлияна от моите преживявания, моето обучение, от комуникирането с музикантите през годините. Дадох свобода на моите идеи." – думи на младия тромбонист и композитор Иван Мелин, който в самото начало на 2025 година представи на концерти пред..
Официалното откриване на Международния фестивал "Мартенски музикални дни" е на 14 март със солисти Александър Ситковецки и Андрей Йоница, заедно с Русенската филхармония под диригентството на Найден Тодоров. Фестивалът се провежда за 64-ти път и предлага общо 29 събития (23 концерта и 6 изложби), с музика от ренесанса и барока до съвременната..
На 21 февруари 2025 година бе реализиран новият албум на легендарната джаз фюжън група "Йелоуджакетс". 27-ият студиен албум на двукратните носители на "Грами" е със заглавие "Закопчайте се!" (Fasten Up) и с тази своя нова продукция сякаш ни отправят командата: "Затегнете коланите! Ще ви изстреляме в необятния космос на нашата изобретателност!" И..
Три елитни оркестрови ансамбъла от Европа ще бъдат специални гости в 25-ия "Европейски музикален фестивал" в София. Форумът ще бъде открит на 12 март и ще предложи общо 19 събития , които ще се реализират в пролетен и есенен дял. Богатата програма обединява музика от барока до нашето съвремие и в нея ще вземат участие забележителни чужди и български..
На 21 февруари 2025 година бе реализиран новият албум на легендарната джаз фюжън група "Йелоуджакетс". 27-ият студиен албум на двукратните носители на..
"Аз не съм си поставял никакви граници. Просто написах музиката така, както я чувам, както я усещам. Тя е повлияна от моите преживявания, моето обучение,..
Официалното откриване на Международния фестивал "Мартенски музикални дни" е на 14 март със солисти Александър Ситковецки и Андрей Йоница, заедно с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg