„Толкова много неща ме задържат в актьорската професия! Но бих използвал един цитат: „Великият стремеж към истината, към свободния творчески дух, който озарява лицата на публиката“ – перифразирам, но горе-долу в това се състои основното, което ме задържа в тази професия.
Любимото ми кътче в театъра е сцената. Но все пак има сценична треска – то не е страх, по-скоро е трепет. И я има всеки път – няма значение рутината, няма такова нещо, като рутина, или поне не би трябвало да има. Колкото и да си уверен в ролята си, все пак излизаш пред хората, на живо. Нямаш право на грешка, иначе може да провалиш целия спектакъл. Отзад трепетът е много голям, но в момента в който се отвори завесата или стъпиш на сцената, поне аз лично, всичко като с магическа пръчка изчезва, притеснението, и просто действаш. Не мога да го обясня, наистина е като магия.
Всичките си роли ги обичам - колкото и малки да са, колкото и големи да са, няма никакво значение. Ако не се влюбиш в ролята си, няма смисъл да се занимаваш с това“, сподели актьорът Константин Соколов в рубриката „100 години Варненски театър“.
2021 година е юбилейна за Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – на 12 март преди 100 години е създаден първият професионален театър във Варна. Рубриката „100 години Варненски театър“ представя актьорите, които творят днешната биография на театъра столетник.
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg