Изкуството и науката си подават ръка в първото за България издание на Международния фестивал „Театър на чудесата“. Какъв е ритъмът в сърцето на Галактиката, какво е общото между астро физиката и импро-театъра, какво представлява креативността на Айнщайн, докъде се е развила концепцията за синтетичния човек и възможно ли е да бъдем безсмъртни, как палеозологията среща театралното изкуство. На всички тези въпроси отговорът ще търси изданието на международния фестивал от 10 до 12 септември на столичните сцени „Дерида“ и „Терминал 1“. Изкуството и науката си подават ръка още от древната история, сподели пред нас Димитър Узунов, като разказа за събитието, на което ще бъде лектор.
„Креативността често е определяна за най-важното умение на 21 век, ще тръгнем по стъпките на креативността на Айнщайн. Събитието се казва „Как да се превърнеш в Айнщайн за един час?“ е забавно и вълнуващо приключение в търсене на тайните на креативността на Алберт Айнщайн. Айнщайн е творил в науката, но принципите на неговата креативност могат да бъдат приложени във всички сфери на човешката дейност. Екипът на спектакъла имат амбициозната задача за един час да превърнат всеки един от публиката в експерт по креативност. Също така изчислителната способност например е навсякъде около нас, тя е и в концепцията за по-задълбоченото развитие на изкуствения интелект.“
Едно от най-интересните събития в програмата търси отговор за концепцията за синтетичния човек. Със синтетичния човек ще ни срещнат научният предприемач доктор Спас Керимов, видео-артистът Никола Налбантов и режисьорът Димитър Узунов. „С нашите научни разработки, търсим философски отговори, ултимативно ще се представи една история на сцената за концепцията за бъдещия човек“, заяви доктор Спас Керимов и добави:
„Ще търсим отговора на въпроса синтетичния и натуралния човек, къде се пресичат като граници. Идеята за позитивното бъдеще е сравнително нова, от Ренесансовото вярване на Да Винчи, че можем конструктивно да проектираме живота си, да го правим по-добър да създаваме позитивно бъдеще. Така се прокарват няколко аспекта, но един от най-важните е, че съществува прогрес, който се свързва с технологичния и научния прогрес. Изкуството се самозадължава да експериментира с този прогрес, защото изкуството има нужда да комуникира, да пресъздаде, да разчлени този технологичен процес, за да му дадем повече смисъл. Такива постановки са вратата за очовечаването на технологичния процес.“
А повече подробности за събитието, за акцентите в програмата и за срещата между наука и изкуство на сцената на чудото, наречено театър, чуйте в звуковия файл от разговора с организатора на фестивала – Димитър Узунов и биотехнолога – доктор Спас Керимов.
Книгата на Надежда Радулова "Палимпсести в литературния модернизъм. Хилда Дулитъл, Джийн Рис, Марина Цветаева" беше представена снощи в зала 1 на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Тя излиза с 20-годишно забавяне, но както сподели проф. Миглена Николчина, текстът не е загубил от силата си. Изданието беше представено от Васил..
Магията е заложена вътре в нас, благодарение на приказките и историите, с които изучаваме света като деца. Всеки път, когато се впуснем в подобно приключение, ние развиваме въображението си. Така разширяваме себе си и се чувстваме изпълнени и вдъхновени. На този принцип Ангел Георгиев създава късометражната комедия, съчетана с вълшебства, "Бандата..
На 26 април от 18.30 часа в новото пространство за събития "Светофар" в София ще се състои премиерата на поетичната книга "Кой те обича" от Каръл Ан Дъфи. За поезията на британската поетеса, поет лауреат на Обединеното кралство (2009-2019 г.), ще говорят издателят и преводач на книгата Калоян Игнатовски , Надежда Радулова и Мария П. Василева...
Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история. Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...
Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното". "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..
Загрижеността сред обществото нараства с нарастващия брой случаи на коклюш, като служебният министър на здравеопазването, Галя Кондева, сподели, че..
Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек..
От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg