В някои печатни издания в САЩ през миналия век се твърди, че соул джаза се е зародил през 40 и 50-те години, но всъщност той достига своя апогей през 60-те. Десетилетие по-късно, той вече губи своята самостоятелност и се и се интегрира в танцовите стилове на черната музика.
Арета Франклин е безспорно Кралицата на соул музиката, без това да звучи като шаблон. Тя остава недосегаема на „престола“ на соул джаза, в продължение на 30 години – период, никак не кратък за времето, в което този стил е в най-силния си период, да не забравяме и конкуренцията в която соул дивата следва своя професионален път. Не е случаен и факта, че именно през 60-те години на м.в. тя се превръща в емблема на така наречената „черна“ музика. Както знаем десетки са песните ѝ, превърнали се в хитове, десетки са и албумите ѝ, както солови, така и в компанията на други известни имена от световната джаз сцена.
За Нина Симон няма тайни при интерпретирането на традиционни афро американски вокални стилове.
Независимо дали ще пее джаз балади, блус, госпъл или соул джаз, тя насища звуковото пространство с необикновената си емоционалност и покорява публиката навсякъде, независимо дали прави зрелищни шоу програми, пее на концертна сцена или човек я слуша в някои радио или ТВ предавания.
Тя още от дете се откроява със таланта си като пианистка, получава по-късно отлично музикално образование в „Джулиърд скул“, но расовите проблеми по това време в САЩ, не ѝ дават възможност да развие кариера като солиращ пиано изпълнител.
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия) неговият малко по-млад, но далеч по-чакан у нас братовчед (в червено-черни, а не в червено-бели одежди - съвсем като за пораснали непослушни деца) Пол Рони-Ейнджъл . Фронтменът на..
На 20 декември от 19.00 часа Симфоничният оркестър на Българското национално радио отново предлага на почитателите на високото изкуство програма, която впечатлява, интригува и стимулира въображението на слушателя. В последния си концерт за 2024 г. радиосимфониците, смесеният радиохор и четирима изявени солисти: бразилският бас Матеус Франка,..
"Крадецът на праскови" е нова българска опера по едноименната повест на Емилиян Станев, чиято втора премиера предстои утре (21 декември) от 19 ч. в..
"Обадете се по-късно – в кома съм" е премиерен спектакъл в Сатиричния театър "Алеко Константинов" по пиесата на Жан Пиер Мартинез "Критично..
Русия обяви, че ще пази своите граждани и мироопазващите сили в молдовския сепаратистки регион Приднестровие, заяви Мария Захарова, говорителката на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg