Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Кръстю Кръстев:

Театърът е лаборатория за обществен смисъл

Кръстю Кръстев
Снимка: dtp.bg

Най-важното в управлението на един театър е да се разбере капацитета на театъра и на хората, с които работиш, да си на точното място с точните хора и в точното време – така се получават добри спектакли – казва Кръстю Кръстев.

За хората, с които работя, театърът е религия, идеите стават обща цел. Пловдивската публика е една от най-добрите публики, защото е много взискателна. Театърът има нужда от онази част от публиката, която го обича, но и завихря около себе си един кръг. Всички театри минават през цикли, ние завършваме сега един добър такъв, но трябва да потърсим новото начало.

Театърът винаги трябва да бъде във времето, репертоарната политика е много чувствителна, тя не трябва да задоволява собственото ни его, а да търси това, което интересува публиката.

За предстоящите премиери на Драматичния театър в Пловдив и следващите цели, които си поставя директорът му – чуйте го в звуковия файл.

Кръстю Кръстев е директор на Драматичния театър „Н.О. Масалитинов“ в Пловдив от 2010 година. В края на месец март той спечели нов мандат за поста.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Димитър Шумналиев

"Поема за бохема" – роман в минало несвършващо време

Писателят и журналист Димитър Шумналиев гостува в "Артефир" със своята "Поема за бохема" – роман в минало несвършващо време. Ежедневните спектакли, политически, икономически, обществени, са прекрасна лаборатория за един писател, смята Шумналиев. "Надарени сме от историята и от Бога да бъдем наистина заредени с творческа енергия и..

публикувано на 26.01.25 в 09:00
Любомир Канов

Любомир Канов в късния следобед

Новата книга на Любомир Канов се нарича "Късен следобед" и по думите му в нея разказва "за своето пребиваване на толкова тъжната и прекрасна Земя". "Има такива хора – не е ясно дали се наричат писатели, прави уговорка той още във въвеждащия текст и продължава, но изглежда, че те не могат да не кажат думата си в края на своя следобед, преди да се е..

публикувано на 26.01.25 в 08:25
Изложба „Acqua alta“ – първи етаж

България и Венецианското биенале

Венецианското биенале и българските участия в него са тема на изложбата "Acqua alta" (куратори Светлана Куюмджиева и Пламен Петров) в галерия "Капана" в Пловдив. Изложбата е историческа, проследява с текстове, произведения и частични възстановки общо 11-те представяния на България в 130-годишната история на този най-стар и авторитетен форум за..

публикувано на 25.01.25 в 12:45

Думите и войната

"Когато започва война, думите стават излишни, нужни са действия", четем на корицата на "Речник на войната" – силна и трагична книга, разтърсваща, както самата война срещу Украйна. Тя е променила думите, променило се е значението им. Украинският поет Остап Сливински, съставител на "Речника" припомня в предговора си поетичния цикъл "Свят: наивни поеми",..

обновено на 25.01.25 в 09:25

Възстановиха "Лазарица" в режисьорския прочит на Крикор Азарян

Драматичният театър "Апостол Карамитев" в Димитровград възражда на сцена спектакъла "Лазарица" по прочутата пиеса на Йордан Радичков. На 27 януари зрителите ще могат да видят възстановена в оригиналния ѝ вид постановката, направена преди 20 години от проф. Крикор Азарян. "Целта ни е този текст на Радичков да го пренесем през времето, както..

публикувано на 25.01.25 в 09:10