Палми Ранчев рядко прави премиери на своите книги, които вече са над двадесет. Последните две – романът „Хаосът в играта на джаги“ и избраните стихотворения „Под шапката на скитника – подреждане на уличните безпокойства“, съставена от поета Маламир Николов бяха представени едновременно в Културния център на Софийския университет.
Съвършено точна, Росица Чернокожева сподели своите мисли за последния издаден роман на писателя и го нарече „многопластов, полифоничен роман“, който „може да се чете и като срез на политико-социалните и нравствени характеристики на обществото ни през последните трийсет години, а и като реминисценция към предходните 45 години комунизъм“. За романа говори и Митко Новков, който акцентира върху вечното движение в романите, в разказите, но и в поезията на Палми Ранчев, в която лирическият герой броди по улиците, по света, но винаги е вглъбен в себе си.
Всъщност самият автор е наблюдател на света наоколо, на понякога невидимите хора и неща в него и дестилира тези си наблюдения в думи. Както всеки поет, Палми Ранчев пише за любовта и за смъртта, но не пропуска социалните теми, вълнува се от политическото, намесващо се в живота на всеки от нас. Той пише честно, работи усърдно, редактира дълго и не се влияе от литературните моди, а следва своя автентичен глас, затова е сред най-разпознаваемите ни автори. „Палми Ранчев е от авторите, които не имитират никого – и никой не е способен да ги имитира, пише по повод едно интервю Марин Бодаков. Книгите му често са номинирани за основните литературни награди у нас. Конюнктурата не го обича и затова вярвам на отговорите му.“ Макар литературните елити да се опитват да не го забелязват, читателите отдавна са го забелязали и четат с удоволствие и прозата му, и поезията.
Чуйте репортажа от премиерата с участието на Митко Новков, Росица Чернокожева и Палми Ранчев.
Цензурата е сякаш мрачната сянка на изкуството във всички времена. Всеки поглед назад в историята открива нейните прояви под различна форма и по различни причини. И в миналото, и днес цензурата зависи от идеологии, религии, власти, политики, възгледи и от публиката, разбира се – всички те преплетени в сложен, почти гордиев възел понякога...
Китайският културен център в София подготвя празнична програма в София и страната, с които ще отбележи Китайската лунна нова година. "Пролетният празник" е най-дългоочакваното събитие за китайските общности по целия свят и се отбелязва с пищни тържества и срещи с роднини и приятели. Българските любители на китайската традиционна култура ще..
Началото на годината е време за предположения и надежди. В рубриката "Моментна снимка" с драматурга Майя Праматарова се коментират спектакли от столичния афиш с премиери в края на миналата година. Първите срещи с публиката са показателни за живота на представлението и в бъдеще. Специално е насочено вниманието към няколко много..
С премиерния спектакъл "Комедия от грешки" започва новата година Театър "София" . Представлението ще се играе тази вечер от 19.30 часа в " Théatro отсам канала". Постановката по една от най-ранните творби на Уилям Шекспир е дело на режисьорката Маргарита Мачева. "Комедия от грешки" е изключителна пиеса, защото като всички пиеси на..
"Радио Африка" е първият български филм, посветен на африканската музика. Това е и първият филм, който събира български и африкански артисти и изследва техните гледни точки по различни теми, като каква е средата, в която е създадена тяхната музика, каква е ролята на импровизацията, каква е личната им мисия в изкуствата. Трите основни теми, които..
Неотдавна в Сливен се проведоха два граждански протеста срещу намаляването на територията на природния парк "Сините камъни". Организаторите изразиха..
Бабинден или т.нар. бабуване е традиция, свързана с почитането на възрастните жени, които са помагали при раждания в миналото. Тази обичана практика е..
Как да разбера този свят? 10 000 снежинки* се топят върху перваза – Из книгата с хайку и хайбун "Бели Петна" "Terra Култура" преминава в новата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg