Доверието остава, след като всичко друго премине. На него човек може да се закрепи и именно през него може да осмисли себе си и другите. Във връзката си с хората, в партньорството си на сцената и извън нея, в отношенията си с живота въобще.
"Сякаш е мерило за бъдеще", каза актьорът Ненчо Костов в един разговор за предизвикателствата, пред които сам поставя ума и емоциите си на сцената и на екрана.
И в действителност е точно така, дори за зрителите: първо, избираш какво искаш да гледаш, като се уповаваш на вярата си в собствения избор, дори често да смяташ, че е несъзнателен, а след това се доверяваш и на хората, които ти разказват дадена история.
Най-често това са тъкмо актьорите, за които не само емоциите и чувствата са съществени на сцената, но и разумът, който ги подтиква към онези въпроси, предизвикващи промяната. Може би най-напред вътрешната, която пък би могла да бъде причина за всеобщ път към голямото, от което имаме нужда.
Изглежда, че зрителите имат доверие на Ненчо Костов. Гледат го в немалко постановки в Народния театър, от чиято трупа е част ("Орфей“, "Калигула“, "Големанов“, "Бурята“, "Хоро“, "Пиано в тревата" и др.), гледаха го и във "Войната на буквите" – сериала, който предизвика публиката.
Според Ненчо това е и смисълът на културата, въпреки всеобхватното ѝ понятие – изначално да проявиш интерес към нещо. А историческият сериал на БНТ го постигна: привлече нова заинтересована публика. В него Костов изигра цар Петър – с цялата метаморфоза, през която преминава най-дълго царувалият български владетел, като с това пресъздаде донякъде и един съвременен човек с проблеми от минало време.
Той определя театралната сцена като приобщаваща, любяща, грижовна и много условна, боравеща с различни жанрове, а снимачната площадка – като по-конкретна в междуличностите отношения.
В момента Ненчо Костов е в етап от живота си, в който не спира да предизвиква въображението си. Той създава себе си и разисква в съзнанието си разнообразие от теми. Бомбардира се с въпроси, които в даден момент ще отключат и нови неща в него и ще го тормозят по най-приятния възможен начин.
А защо живеем в причинно-следствени връзки; защо трябва да спомогнем за това в думата "промяна" отново да откриваме порив за нещо по-голямо; защо Ненчо е влязъл в актьорската професия "с бутонките напред", а доверието между него и сцената е взаимно от първия миг; и защо магията на театъра се крие и в енигмата, забравата и (не)преходността – чуйте в звуковия файл.
Ненчо Костов е носител на "Аскеер“ за изгряваща звезда за ролите си на Васил Левски в "Наблюдателите“ и Дебелянов в "Дебелянов и ангелите". Завършва НАТФИЗ през 2017 година в класа на проф. Ивайло Христов. Играе и в постановките "О, ти, която и да си", "Страх за опитомяване", "Кралят Елен".
Снимки – Драматичен театър - Пловдив и Народен театър "Иван Вазов"Актрисата Ивана Папазова, която широката публика познава от сериала "Скъпи наследници", смята, че името ѝ ѝ носи късмет. Едната ѝ баба се казва Вангелия, а другата – Иванка, затова и тя се озовава по средата. Кръстена на бабите си, Ивана носи гръцките корени на дядо си и усещането за творчество от родителите си. Майка ѝ е детска учителка, която..
Творческият тандем Вера и Андре Шандел кани любителите на авторското европейско кино на премиерата на "Есента на ловеца" на 18 февруари в кино "Люмиер". Филмът тръгва официално по кината от 21 февруари 2025 година. Един български игрален филм на един белгийски режисьор дава обещаващо начало за качествено българско кино в началото на годината с..
Всичко в живота е въпрос на избор. Ето например Кире Гьоревски е избрал да се превъплъщава в различни персонажи. Да пресъздава животи на сцената и на екрана. Послушал е вътрешния си глас и той го отвел от Битоля в София, от порастването до съзряването. Едва ли има поле за изява, тъй като все пак е актьор, мим и хореограф, в което да не работи за..
Създателите на първия филм Луи и Огюст са смятали, че "киното е изобретение без бъдеще", въпреки че днес това е едно от най-обичаните и предпочитани визуални изкуства в цял свят. Продуцентът Невена Семова и сценаристът Дечо Таралежков разнищват в нашия разговор как се е развило седмото изкуство. Киното е "краста" и изисква пълна..
В началото на новата календарна година – времето, в което си даваме обещания и се надяваме на позитивна промяна с филолога Александър Попов и философите Димитър Божков и Петър Горанов разговаряме за бъдеще и утопия. Как мислим за бъдещето, как проектираме настоящите си знания към предстоящи ситуации? Как се е променяла представата..
За да можем да кажем, че киното ни предлага мотив да обичаме и питаме, а и да даваме, както дава йовковият Серафим, в "Кино с думи" гостува жената, която..
На 6 януари 2025 г. от 19.00 часа, в артфоайе "Антракт" при Камерна сцена, Народен театър "Иван Вазов", се открива изложбата " Артистът зад плаката –..
В днешната рубрика "Епизоди от живота" обръщаме внимание на една тревожна тенденция, свързана с празничната пиротехника, и нейното въздействие върху..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg